همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم در این دیدار، با تبریک نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و تغییر فضای سیاسی کشور، گزارشی از آخرین وضعیت اوضاع عراق در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی ارائه کرد.

رفسنجانی و عمارحکیم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر شنبه در دیدار رئیس مجلس اعلای عراق، نقش مسئولان فعلی عراق و بزرگان و رؤسای قومیت‌ها را در تحکیم وحدت بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: دامن زدن به اختلافات سلیقه‌ای سیاسی، باعث گسترش آن بین مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این عضو مجلس خبرگان رهبری، وجود عتبات عالیات در سرزمین عراق را امتیاز بسیار مناسبی برای گسترش روابط مردم ایران و عراق و ظرفیت بسیار بالایی برای دعوت از مسلمانان جهان برای سفر به آن سرزمین دانست و اظهار کرد: مردم دو کشور ایران و عراق هم، با اشتراکات فراوان، بویژه ارادت به اهل بیت(ع) می‌توانند الگویی برای روابط همسایگان باشند.

وی در پاسخ به اظهارات عمار حکیم که انتخابات 24 خرداد و نتیجه آن را محصول برنامه‌ریزی‌های بزرگان سیاسی و بویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواند، گفت: مردم نقش اساسی را داشتند که با هوشیاری و پس از مقایسه فضای هشت سال گذشته کشور، تصمیم گرفتند در سیاست داخلی و خارجی و روابط با سازمان‌های جهانی به اعتدال روی آورند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم نیز در این دیدار، با تبریک نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و تغییر فضای سیاسی کشور، گزارشی از آخرین وضعیت اوضاع عراق در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی ارائه کرد.

رئیس مجلس اعلای عراق، با تقدیر از برنامه رئیس‌جمهور ایران در برخورد عقلانی با جهانیان، تاکید کرد: حقیقت و حقانیت انقلاب اسلامی همین است و امیدواریم غربی‌ها ارزش این اقدامات مردم و دولت ایران را بدانند.

وی در ادامه دیدار، خواستار گسترش روابط دو کشور در عالی‌ترین سطوح شد و گفت: در عراق هم، مردم و مسئولان آماده و خواستار تحکیم روابط با ایران هستند و ایرانیان را بهترین دوستان خود در منطقه می‌دانند.

کد خبر 233878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز