همشهری آنلاین: نیروهای عراقی شهر الرمادی و دو شهر دیگر را در استان الانبار از تروریست‌ها بازپس گرفتند و شماری از تروریست‌ها از جمله یک سرکرده القاعده و مفتی گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام به هلاکت رسیدند و بیش از ۵۰ تروریست دیگر دستگیر شدند.

عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، فرمانده نیروهای واکنش سریع عراق از بازپس گیری شهر الرمادی در استان الانبار این کشور خبر داد و گفت: نیروهای عراقی با همکاری افراد مسلح عشایر شهر الرمادی را از تروریست‌ها بازپس گرفته‌اند.

نیروهای عراقی سه شهر را در مرکز و شرق الانبار بازپس گرفته‌اند و سه مرکز پلیس را آزاد کرده‌اند.

نیروهای ضدتروریسم عراق توانستند با ورود به شهر فلوجه ابوایوب الانصاری یکی از برجسته ترین سرکرده های گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به هلاکت برسانند.

شاکر وهیب از فرماندهان برجسته گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) نیز در الرمادی به دست نیروهای امنیتی عراقی به هلاکت رسید.

نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت : ارتش را از شهرهای الانبار خارج نخواهیم کرد بلکه نیروهای بیشتری برای حمایت از این استان به آن سرازیر خواهیم کرد و نیروهای امنیتی در استان الانبار را برای حمایت از ساکنانش تقویت خواهیم کرد.

این تصمیم نوری مالکی پس از حملات تروریستها به چند مرکز پلیس در استان الانبار بود.

این تصمیم به سرعت اجرا شد و نیروهای از لشکر ششم ارتش به سوی الانبار روانه شدند تا به نیروهای مستقر در این استان و نیروهای عشایر کمک کنند.

این عملیات به بازپس گیری مرکز شهر الرمادی و شرق آن و آزادسازی سه مرکز پلیس و بیرون راندن گروه‌های مرتبط با القاعده منجر شد.

همچنین شهرهای حبانیه و خالدیه و حصیبه الشرقیه از افراد مسلح پاکسازی شد و پلیس به این شهرها بازگشت و گروه‌های مسلح و شبکه القاعده مجبور به فرار شدند.

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار در بغداد تأیید کرد نیروهای امنیتی از مردم خواسته اند مغازه‌های خود را باز کنند و دانش آموزان به مدارس بروند.

این منبع گفت نیروهای امنیتی در الرمادی مستقر شده‌اند و نیروهای دیگری به سایر شهرها در استان الانبار اعزام شده‌اند تا آنها را آزاد کنند و کنترل این شهرها را به دست بگیرند.

این عملیات با همکاری ارتش و پلیس و عشایر به کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌های عضو القاعده منجر شد.

نیروهای امنیتی عراقی دیروز اعلام کردند « شاکر وهیب فهداوی » از سرکرده های القاعده به هلاکت رسیده است. فهداوی فرماندهی گروههای تروریستی را به عهده داشت که در اتوبان الانبار مردم را می‌کشتند.

ربودن و کشتن16 سرباز در غرب الرمادی و کشتن رانندگان کامیونهای سوری در جاده بغداد به دمشق از دیگر جنایتهای آنهاست.

فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی در موصل اعلام کرد توانسته است مفتی شرعی گروهک دولت اسلامی عراق و شام را به نام ابو حسن الدغداش به هلاکت برساند.

پنجاه و سه تروریست دیگر دستگیر شدند و یک کارگاه ساخت تجهیزات صدا خفه کن برای سلاح‌ها منهدم و سه انبار تجهیزات شناسایی و هفده دستگاه خودروی بدون مشخصات نیز کشف شد.

کد خبر 244436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز