همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: نباید عجولانه درمورد دستاوردهای این سفر قضاوت کرد و باید منتظر گام‌های عملی و عینی غرب بود.

مجمع تشخیص

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران قوای قضاییه و مقننه و اکثریت اعضا، تشکیل شد،با ابراز رضایت و خرسندی از مجموعه برنامه‌های سفر آقای روحانی رئیس جمهور به نیویورک، اظهار داشت: آنچه تاکنون در برنامه‌های سفر مشهود است، نشان خوبی از آغاز راه‌حلی عادلانه برای رفع بهانه‌گیری‌ها و حل مشکلات سیاست خارجی کشور است.

وی افزود: ولی مجموعه برنامه‌ها، اظهارات، دیدارها و گفتگوها، می‌تواند مقدمه و پیش‌درآمد خوبی برای گام‌های بعدی حل مسائل، ابهامات و خنثی‌کننده دشمنی‌های احتمالی آینده باشد که باید شاکر لطف خداوند باشیم که همواره حافظ انقلاب و نظام اسلامی و مردم بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مردم وفادار و قدر‌شناس ایران، پشتیبان اقدامات منطقی و خدمات واقعی مسئولان کشور خواهند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین سالگرد آغاز تجاوز رژیم بعث عراق و حامیانش به ایران و دفاع جانانه سلحشوران ارتش، سپاه و بسیج و به‌خصوص نیروهای مردمی از اول تا آخر دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی با تجلیل از جانفشانی‌ها و شهامت‌ها و نتایج درخشان آن، از شهدا و جانبازان و از سرافرازی آزادگان و جاویدالاثرها و عموم ایثارگران پشت جبهه و خانواده‌های مکرم ایثارگران گفت: امروز تحقق وعده نصر الهی را با ملاحظه سرنوشت متجاوزان و حامیانشان و رکن پنجم در خدمت دشمن، بالعیان می‌بینیم و نصر دیگر موعود الهی را در دستاوردهای سفر رئیس جمهور و همراهان به نیویورک مشاهده می‌کنیم.مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران که به دلیل ایراد شورای نگهبان، مورد اختلاف قرار گرفته بود، برای تصمیم‌گیری نهایی در دستور جلسه امروز مجمع قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد این طرح به دلیل گستردگی شمول آن، برای جمع‌بندی نتایج مباحث و اعمال نظرها، استدلالات و پیشنهادهای اعضای مجمع و اصلاح اشکالات و ابهامات وارد شده، به کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری، معاون حقوقی قوه قضاییه، قائم مقام وزیر کشور، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، عضو حقوقدان شورای نگهبان و نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

کد خبر 232878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز