همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که سامانه آموزش مفاهیم دینی به مردم باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر باشد و این وزارتخانه باید متولی آموزش مفاهیم دینی به مردم باشد.

لاله افتخاری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: سامانه آموزش مفاهیم دینی به مردم باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر باشد و به‌طور کلی این وزارتخانه باید متولی آموزش مفاهیم دینی به مردم باشد.

وی افزود: متاسفانه یک دستگاه و یا نهادی جداگانه به‌طور مشخص به عنوان متولی ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در جامعه وجود ندارد، به‌طوری که سازمان تبلیغات اسلامی که انتظار می‌رود در این مقوله فعالیت کند و وزارت ارشاد به همراه برخی نهادهای دینی و فرهنگی در بخش آموزش مفاهیم دینی وارد کار می‌شوند و یک چندگانگی را در این منظر ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم تهران در ادامه خاطر نشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با یک سیاست‌گذاری جامع و کارآمد در کنار شورای فرهنگ عمومی در بخش اجرا این سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی گام‌های خوبی برای ایجاد یک ‌راهکار مناسب بردارند.

تقسیم کار مناسب و ایجاد یک هماهنگی منسجم بین نهادهای فرهنگی و دینی

وی اظهار کرد: این دو نهاد فرهنگی باید با یک تقسیم کار مناسب و ایجاد یک هماهنگی منسجم بین نهادهای فرهنگی و دینی که دارای ظرفیت‌های بالایی هستند در این راستا حضور چشمگیری داشته و پاسخگو باشند.

افتخاری حضور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را در کنار این نهادها برای حل این کاستی‌ها ضروری خواند.

افتخاری عدم انتقال فرهنگ ناب اسلامی ایرانی را از علل نامناسب بودن ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در جامعه معرفی کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خانواده‌ها و در پی آن وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و رسانه‌های گروهی نقش غیر قابل انکاری در ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: مسئولیت هر یک از این نهادها به اندازه حیطه تاثیرگذاری‌شان بر جامعه است یعنی هر چقدر موثرتر باشند مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند.

تربیت سالم دینی فرزندان جامعه را به سوی توسعه سوق می‌دهد

افتخاری خانواده را بنیانگذار توسعه کشور معرفی و گفت: اگر خانواده سالم دینی در جامعه ساخته شود به طبع آن جامعه هم ساخته خواهد شد و این خانواده است که با تربیت سالم دینی فرزندان جامعه را به سوی توسعه سوق می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته خانواده با توجه با جایگاه بالایی که دارد مسئولیت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در جامعه را برعهده ندارند و مسئولین نهادهای فرهنگی و دینی باید این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

نماینده مردم تهران دوری از آموزه‌های دینی را بسیار مخرب خواند و تصریح کرد: نبودن یک سیستم آموزش و انتقال مفاهیم دینی به جامعه باعث خواهد شد تا افراد دچار بحران هویت دینی شوند و در درون هجمه‌های فرهنگی مختلف آسیب‌پذیر شده و عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

کد خبر 233802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز