همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه پیشنهادی از سوی آمریکا در خصوص تشکیل گروه دوستی مطرح نشده، اظهار داشت: اگر در آینده چنین مسئله‌ای مطرح شود باید شرایط را بررسی کنیم چراکه تشکیل گروه پارلمانی ایران و آمریکا منوط به برقراری رابطه سیاسی است.

"حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا" نماینده مردم نیشابور درباره زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، گفت: هیچ‌گونه بحثی مبنی بر تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا مطرح نیست.

وی افزود: در نشست مشترکی که بعد از سفر "دکتر روحانی" به نیویورک میان دولت و مجلس برای تشریح دستاوردهای این سفر برگزار شد، رئیس جمهور اظهار داشت در جریان سفر به نیویورک چند نفر از نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا تمایل به تشکیل گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: این بحث در مجلس جدی نبوده و ما نیز نسبت به آن صحبتی نداشتیم.

سبحانی‌نیا با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل موجود بر سر روابط ایران و آمریکا، سیاست‌گذاران آمریکایی است که هرگاه آنان روششان را تغییر دهند می‌توان با آنها کنار آمده و گفتگو کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ملت‌ها هیچ‌گاه طرف حساب مانیستند، ادامه داد: بحث گروه دوستی پارلمانی به معنای تشکیل یک مجموعه است که میان کشورها به وجود می‌آید و ارتباط میان مجالس را برقرارمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه چنین پیشنهادی از سوی آمریکا مطرح نبوده، اظهار داشت: اگر در آینده چنین مسئله ای مطرح شود باید شرایط را بررسی کنیم چرا که تشکیل گروه پارلمانی ایران و آمریکا منوط به برقراری رابطه سیاسی است و اگر در این کشور برخی از نمایندگان علاقه‌مند به پیگیری رابطه با کشورمان هستند اقدام مثبتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نماینده مردم نیشابور در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا در مجلس شورای اسلامی مطرح نبوده و دولت تدبیر و امید نیز در این خصوص درخواستی از خانه ملت نداشته است./

کد خبر 233792
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز