همشهری آنلاین: وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن برای قضاوت در خصوص آمادگی ایران در زمینه حل و فصل مساله هسته ای تنها به حرف و گفتار بسنده نخواهد کرد و بر اساس رفتار و اقدامات عملی ایران قضاوت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه، در حالی که اسرائیل تهدید کرده است که به تنهایی بر ضد ایران اقدام خواهد کرد، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت، آمریکا برای قضاوت در خصوص آمادگی ایران در زمینه حل و فصل موضوع هسته ای تنها به حرف و گفتار مقام های ایرانی تکیه نخواهد کرد و بر اساس رفتارهای عملی در زمینه مساله هسته ای ایران تصمیم گیری می کند.

وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در شهر توکیوی ژاپن افزود، من به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مردم اسرائیل اطمینان دادم که اقداماتی که ما انجام می دهیم بر اساس گام هایی است که همه ما را نسبت آنچه که اتفاق افتاده است، مطمئن نماید و ضمانت‌های لازم را به ما بدهد.

وزیر خارجه آمریکا گفت، واشنگتن آمادعه تعامل و همکاری با دولت جدید ایران است ولی هرگونه پیشرفتی در این زمینه باید بر اساس گام های قطعی از سوی ایران در زمینه متوقف کردن برنامه سلاح های هسته ای باشد.

وی تصریح کرد، اگر ایران به دنبال برنامه صلح آمیز هسته ای است راهکاری برای دستیابی به آن وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که تعامل با دولت حسن روحانی قابل دستیابی باشد.

کد خبر 233615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز