همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفر به نیویورک، برای جمهوری اسلامی ایران در واقع شروع یک کار پر فراز و نشیب و تغییر نگاه جهان به‌سمت ایران بود.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در مورد دستاوردهای سفر خود به نیویورک و مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک، ابتدا و آغاز کار بود که در واقع شروع روندی بسیار پر فراز و نشیب و دشوار برای تغییر وضعیت نگاه جهان به‌سمت جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شرایط جدید و تغییر نگاه بدخواهان به ایران بود.

وی تصریح کرد: در واقع جمهوری اسلامی ایران با سفر به نیویورک و رایزنی‌های مستمر به مرحله تعامل سازنده و عزت ملی در سطح معادلات جهانی رسید که نیازمند حوصله، صبر و تحمل انتقادها و خویشتن داری است. اکنون هم پس از برداشتن قدم اول و حضور رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل باید به‌صورت قوی گامی اساسی در مواجهه با انتقادها برداشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: در حال حاضر وارد کار بسیار جدی و سختی در عرصه بین المللی شده‌ایم و در مورد موضوعات با 1+5 وارد مذاکرات جدی خواهیم شد و نیاز است که در روند مذاکرات با صبر و متانت، حقوق مردم را پیگیری کنیم.

ظریف تأکید کرد: از همه انتظار صبر داریم، چراکه باید سعی کنیم با صبر و حوصله اهداف خود را پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: هدف بنده پیگیری حقوق مردم است و تنها باید حقوق ملت ایران را پشت میز مذاکره پیگیری کرد و امیدوارم دوستان در داخل با صبر و حوصله و خویشتن‌داری اجازه دهند تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وزیر خارجه کشورمان بامداد امروز و پس از مذاکرات فشرده در نیویورک به کشور بازگشت.

کد خبر 233746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز