شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت کشاورزی در انگلیس، گیاهی را رشد داده است که همزمان سیب زمینی و گوجه فرنگی تولید می‌کند.

"گوجه سیب" تولید شد

به گزارش مهر، این گیاه که توسط شرکت تامپسون و مورگان کشت داده شده است، TomTato گوجه سیب نام دارد و نتیجه مهندسی ژنتیک نیست، بلکه گیاهی است که در بخش بالایی آن گوجه فرنگی و در بخش پایینی سیب زمینی سفید می‌روید این دو محصول کشاورزی در ساقه به هم پیوند زده شده‌اند.

در حالی که امکان خلق چنین گیاهان دو رگه‌ای از سال‌ها پیش وجود داشته اما طعم گوجه‌های به دست آمده آنها از سطح مطلوب برخوردار نبوده است اما این محصول جدید پژوهشگران انگلیسی عطر و طعم بسیار خوبی دارد.

بر اساس اعلام این شرکت میوه‌های "گوجه سیب" از نظر محتوای قندی بسیار بالاتر از گوجه فرنگی‌هایی است که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد و میزان اسیدیته آنها در سطح بهترین و لذیذترین گوجه فرنگی‌های موجود در بازار است.

سیب زمینی این گیاه نیز برای طبخ‌های مختلف از جمله پختن در آب، سرخ و برشته کردن مناسب هستند.

این گیاه می‌تواند یک فصل رشد، دوام بیاورد و 500 عدد گوجه فرنگی و دو کیلوگرم سیب زمینی تولید کند.

شرکت تامپسون و مورگان اعلام کرد این نخستین بار است که رقم دورگه سیب زمینی و گوجه فرنگی به طور تجاری تولید می‌شود. این محصول از ماه مه آینده با قیمت 24 دلار روانه بازار این کشور می‌شود.

در عین حال شرکت دیگری نیز در نیوزیلند، هفته جاری گیاه مشابهی را عرضه می‌کند. این محصول توسط شرکت "خوراکی باورنکردنی" به نام "سیب زمینی گوجه" به بازار عرضه می‌شود.

کد خبر 233720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز