همشهری آنلاین: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه در یک سخنرانی در راکویل مریلند حمله شدیدی به جمهوری خواهان کرد و بار دیگر گروههای تندرو در این حزب و به ویژه جان بِینر، رییس جمهوری خواه مجلس نمایندگان را مسئول تعطیلی دولت خواند.

به گزارش یورنیوز اوباما تاکید کرد که هم اکنون در میان نمایندگان جمهوریخواه و دمکرات کنگره آمریکا تعداد کافی برای تصویب نهایی لایحه بودجه دولت فدرال وجود دارد اما افزود: تنها چیزی که موجب ادامه تعطیلی دولت و مانع بازگشت مردم به سر کارشان است، این است که جان بوینر (John Boehner) حتی اجازه مطرح شدن این طرح برای رای گیری در کنگره را نمی‌دهد زیرا نمی‌خواهد افراط گرایان حزب خود را عصبانی کند.

جان بینر، که روز چهارشنبه نیز در کاخ سفید با باراک اوباما دیدار کرد می‌گوید که این باراک اوباماست که حاضر به مذاکره نیست.

برخی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، جمهوریخواهان را متهم می کنند که تحت تاثیر گروه "تی پارتی" قرار گرفته و با هدف قرار دادن قانون بیمه درمانی که باراک اوباما از آن دفاع می‌کند، باعث فلج شدن دولت شده‌‌اند.

shutdown

همشهری آنلاین یاداور می‌شود در ماجرای تعطیلی دولت آمریکا هری رید ( Harry Reid ) رهبر اکثریت سنای آمریکا، جان بوینر (John Boehner) سخنگوی مجلس نمایندگان امریکا و نانسی پلوسی (Nancy Pelosi) رهبر دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا است

کد خبر 233639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز