مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران برای جابه‌جایی حدود 5/1 میلیون زائر حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) آماده شد.

مدیرکل هماهنگی حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: شبکه مترو، ناوگان اتوبوسرانی و سامانه تاکسیرانی آماده جابه‌جایی شهروندان تهرانی و میهمانان شهرستانی مراسم سالگرد عروج ملکوتی رهبر فقید انقلاب اسلامی به مقصد حرم مطهر است.

حسن آقایی تصریح کرد: باتوجه به این‌که در مراسم سال گذشته ورود و خروج اتوبوس‌های اعزامی از استان‌ها به پارکینگ‌های حرم مطهر مشکلاتی را به‌وجود آورده بود، هماهنگی‌های لازم به‌منظور هدایت اتوبوس‌های اعزامی از شهرستانها به محل‌های پارک به عمل آمده است.

وی با اشاره به استقرار واحدهای سیار امدادرسانی به خودروهای عبوری از سوی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: خودروهای سبک و سنگین که به هر علت در محدوده حرم مطهر یا مسیرهای بزرگراهی منتهی به آن توقف کنند با هماهنگی راهنمایی و رانندگی و با استفاده از جرثقیل‌های مستقر در محل به مکان‌های در نظر گرفته شده منتقل می‌شوند.

آقایی از جابه‌جایی علاقه‌مندان به حضور در حرم مطهر از طریق ایستگاه‌های ویژه اتوبوس در میدان‌های مهم تهران خبر داد.

مدیرکل هماهنگی حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای منتهی به پارکینگ‌های حرم مطهر و چاپ 40 هزار نسخه نقشه راهنمایی پارکینگ‌ها از سوی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران را ازجمله اقدامات به‌عمل آمده جهت ساماندهی پارک خودروها برشمرد.

خدمات رایگان مترو

همچنین شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه به‌مناسبت فرارسیدن هجدهمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) سرویس‌رسانی ویژه به زائران حرم مطهر ارائه می‌دهد.

بر این اساس از ساعت 30/5 تا 50/23 روزهای 13 و 14 خرداد ماه با اعزام هر 5 دقیقه یک قطار، زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی از کلیه ایستگاه‌های خطوط 2، 1 و 5 به ایستگاه حرم مطهر (بهشت زهرا) منتقل شده و پس از پایان مراسم مسافران به مبادی اولیه بازگردانده می‌شوند. سرویس‌دهی به مسافران از ابتدای روز چهاردهم خرداد ماه تا پایان مراسم سالگرد ارتحال امام به‌صورت رایگان خواهد بود.

محدودیت‌های راهنمایی و رانندگی

از سوی دیگر سردار ‌هاشمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران،  همچنین از تمهیدات ترافیکی و محدودیت‌های ویژه توقف برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم خبر داد و افزود: بر این اساس از ساعت 17 روز یکشنبه 13 خرداد ماه سال جاری تا پایان مراسم و تخلیه پارکینگها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایل باری سنگین در مسیر جاده تهران ـ قم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده تهران ـ ساوه و سلفچگان و بالعکس تردد کنند. از سوی دیگر ادامه مسیر حرکت وسایل نقلیه باربری در جاده ساوه ـ تهران از تقاطع‌های حسن آباد، واوان، چهاردانگه به سمت شرق ممنوع بوده و رانندگان وسایل نقلیه مذکور می‌توانند با استفاده از مسیر ذیل به سمت تهران یا کرج ادامه مسیر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت 4 صبح روز دوشنبه 14 خرداد ماه سال جاری تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و استقرار وضعیت عادی، تردد کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد و اتوبوسهای بسیج استان تهران، کاروان اعزامی‌از استانهای خراسان شمالی و رضوی، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا  و از سه راهی باقرشهر تا آزادراه تهران ـ قم ممنوع خواهد بود.

همچنین در این مدت حرکت کلیه وسایل نقلیه به استثنای اتوبوس‌های کاروانهای زائران اعزامی‌از شهرستانهای جنوب، جنوب شرقی و غربی در آزاد راه تهران ـ قم حد فاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی‌ممنوع بوده و این دسته وسایل نقلیه از طریق جاده قدیم تهران ـ قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایل نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده تهران ـ قم درب شرقی بهشت زهرا (گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: از ساعت 4 صبح روز دوشنبه 14 خرداد ماه سال جاری تا پایان مراسم و تخلیه کامل محورهای منتهی به محل برگزاری مراسم، تردد کلیه وسایل نقلیه به استثنای اتوبوس‌های کاروانی زائران خارجی، آزادگان، ارگانها و نهادهای دولتی، مدعوین و شخصیتها و افرادی که دارای کارت مجاز تردد هستند در آزادراه تهران ـ قم حد فاصل پل شهید کاظمی‌تا عوارضی تهران ـ قم ممنوع بوده و وسایل نقلیه شخصی که قصد عزیمت به بهشت زهرا  و حرم مطهر را دارند از طریق کمربندی آزادگان، جاده قدیم، درب شرقی بهشت زهرا  وارد بهشت زهرا  شده و در محلها و پارکینگهای مربوطه مستقر می‌شوند.

بقیه رانندگان از طریق جاده تهران ـ قم به مبادی ذیربط ادامه مسیر خواهند داد. از سوی دیگر در صورت لزوم قبل از پایان مراسم به منظور تخلیه ترافیک محدوده حرم مطهر و بهشت زهرا  محورهای آزادراه تهران ـ قم حد فاصل حرم مطهر تا پل شهید کاظمی، جاده قدیم تهران ـ قم حد فاصل بهشت زهرا  تا سه راه بیمارستان شهید رجایی از سه راهی بیمارستان تا تقاطع شوش بزرگراه شهید تندگویان از تقاطع کمربندی به میدان بهمن بسمت شمال یکطرفه و از تقاطع پل خاور در محور کمربندی آزادگان نیز به سمت شرق محدودیت تردد اجرا خواهد شد.

کد خبر 23347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز