یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنسرت گروه موسیقی پارس، به مناسبت روز جهانی کودک و به رهبری ناصر نظر، از ۱۵ تا ۱۸ مهر ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

موسیقی

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر نظر در نشست خبری این برنامه که امروز، هفتم مهر ماه برگزار شد گفت: برنامه روز جهانی کودک طبق روال هر سال در مهرماه برگزار می‌شود و آموزشگاه و مرکز موسیقی پارس یکی از مکان‌هایی است که حدود 14 سال است که در این روز جشنی را برای کودکان تدارک می‌بیند. این جشن که ما سهم کوچکی از آن را در دنیا به خود اختصاص داده‌ایم، همراه با موسیقی و برنامه‌های متنوع در بزرگداشت روز کودک پذیرای کودکان و خانواده‌های آن‌ها خواهیم بود.

او افزود: برنامه‌ی امسال در سه بخش سازهای کوبه‌ای، ‌نمایش و ارکستر برگزار می‌شود. بخش سازهای کوبه‌ای همراه با شاهنامه‌خوانی و نقالی است. نقالان خود بچه‌ها هستند و خوشحالیم که با وجود چنین برنامه‌ای کودکان می‌توانند با کمک موسیقی با شعر و ادبیاتی که شاید از دنیای آن‌ها دور باشد، ارتباط برقرار کنند. بخش نمایش نیز همراه با اجرای نمایش «سفید برفی و هفت کوتوله» خواهد بود که با موزیک اجرا خواهد شد.

نظر درباره‌ی قطعات آماده شده برای این برنامه اظهار کرد: در این برنامه قطعاتی برای مخاطبان توسط کودکان اجرا خواهد شد. یکی از این قطعات، قطعه «ناجیان کوچک زمین» است که عنوان کنسرت را هم از آن وام گرفته‌ایم. دلیل این نامگذاری آینده‌ساز بودن کودکان برای سرزمین‌مان و توانایی آن‌ها برای بازگرداندن سبزی و طراوت به زمین و محیط زیست است. گروه‌هایی که در رابطه با حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند، می‌توانند با شرکت در این برنامه به توانایی کودکان و شوق آن‌ها برای پاکیزگی زمین پی ببرند.

او ادامه داد: از قطعات دیگر تدارک دیده شده برای این برنامه، قطعه‌ای است که سال‌ها پیش برای چنین گروهی نوشته بودند و پیش از این یک بار به اجرا گذاشته شده است. امسال هم گروه کر و ارکستر بزرگ با همراهی نوازندگان مختلف این قطعه را اجرا خواهند کرد. همچنین در رابطه با صلح قطعه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که گمان می‌کنم امسال، با توجه به اوضاع کشورهای جهان، لزوم اجرای چنین قطعه‌ای برای رساندن پیام بچه‌های ایران به بچه‌های سرتاسر دنیا برای برقرای صلح در کشورها احساس می‌شود.

این آهنگساز همچنین گفت: قطعه «مهرگان» نیز با موضوع آغاز فصل پاییز در مهرماه و گشایش مدارس است. همه نوازندگان این قطعات بچه‌هایی از سن شش سال تا نوجوانان دبیرستانی هستند و مخاطبان هم علاوه بر بچه‌ها، بزرگتر‌ها را دربرمی‌گیرد. پدر و مادرها می‌توانند با شرکت در این برنامه تأثیر موسیقی را در ذهن و کار بچه‌ها مشاهده کنند.

نظر در ادامه به استقبال مردم از برگزاری این کنسرت و فروش رفتن بلیت‌ها اشاره و اظهار کرد: استقبال از این کنسرت به حدی بود که همه بلیت‌ها به صورت اینترنتی فروش رفتند و ما مجبور شدیم برای روز آخر یک سانس هم اضافه کنیم.

نظر به کارگردانی بخش نمایش اشاره کرد و افزود: کارگردانی در بخش نمایش مربوط به حرکات بدن و پانتومیم می‌شود اما در قسمت شاهنامه‌خوانی که علاوه بر تئاتر، فن‌بیان و گویش هم در آن وجود دارد زحمت زیادی برای آماده‌سازی کودکان کشیده شده است.

او درباره‌ی مشکلات کار با کودکان در آماده‌سازی این برنامه گفت: یکی از مشکلات ما در برگزاری چنین برنامه‌ای هماهنگ نبودن مدیران مدارس با ماست. امیدوارم آن‌ها به این نتیجه برسند که کودکان هنرمند قابل احترام هستند و نباید از حضور آن‌ها در چنین برنامه‌هایی جلوگیری کنند.برخی از مدیران با بخش موسیقی خیلی عجیب برخورد می‌کنند و آن را کار پیش پا افتاده‌ای می‌دانند در حالی که تحرکی که در موسیقی است به نظم و درس ریاضی آن‌ها کمک می‌کند.

در ادامه‌ی این نشست، مدیر روابط عمومی کنسرت ویژه‌ی روز جهانی کودک درباره‌ی تقویم این برنامه اظهار داشت: تاریخ اجرای این کنسرت 15 تا 18 مهرماه است که سه روز اول ساعت 17 و روز 18 مهرماه در دو سانس 15 و 17:30 دقیقه به اجرا در خواهد آمد.

مسئول هماهنگی نیز درباره‌ی تعداد کودکان شرکت کننده در این برنامه گفت: گروه کوبه‌ای 76 نفر و در 15 دقیقه، گروه نمایش 55 نفر در 20 دقیقه و ارکستر زهی با 250 نفر به اجرای برنامه خواهند پرداخت. او همچنین استقبال مردم از فروش اینترنتی و ترویج این فرهنگ در کشور را اتفاق خوبی در برگزاری کنسرت‌های موسیقی دانست.

کنسرت گروه موسیقی پارس به رهبری ناصر نظر و به مناسبت روز جهانی کودک (16 مهر ماه) از 15 تا 18 مهر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

کد خبر 233057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز