رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تصویب انتقال صنایع مستقر در تهران به دیگر استان‌ها در جلسه دیروز هیأت دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته ابهاماتی در این طرح بود، افزود: پس از اصلاح ابهامات و شفاف‌سازی،‌ تصمیم گرفتیم که صنایع از تهران به سایر استان‌ها منتقل شوند. وی ادامه داد: قرار بر این شد که برخی صنایع در تهران و برخی شهرک‌ها طبق ضوابط مستقر بمانند. ابتکار در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای محیط‌بانان دارید، گفت: اکنون برنامه‌های خوبی برای محیط‌بانان داریم. وی درباره تشکیل کمیته کاهش آلودگی هوا نیز تصریح کرد: کارگروه کاهش آلودگی هوا در معاونت انسانی محیط‌زیست کما‌فی‌السابق صورت می‌گیرد و نظر ما این است که مقدمات آن فراهم شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به بازگشایی مدارس و موضوع آلودگی هوا افزود: حتما کارگروه کاهش آلودگی هوا تشکیل شده و به‌طور جدی این موضوع پیگیری خواهد شد. وی گفت: کارگروه کاهش آلودگی هوا در تهران و 8کلانشهر دیگر کشور با جدیت تشکیل خواهد شد. وی وعده داد: پس از تشکیل این کمیته در تهران در استان مرکزی و شهر اراک حضور یافته و در راستای تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا اقدام کند.

محمدهادی حیدرزاده نیز در حاشیه این مراسم افزود: با تشکیل مجدد شورای‌عالی محیط‌زیست پیشنهاد کردیم که وزرای اقتصادی هم در این کمیته حضور داشته باشند. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر خروج خودروهای فرسوده گفت: با تشکیل مجدد شورای ‌عالی محیط‌زیست و حضور وزرای اقتصادی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیز اقدام خواهد شد. مدیرکل محیط‌زیست استان تهران درخصوص واگذاری اراضی استان تهران گفت:

بسیاری از این واگذاری‌ها معنادار نبوده و حرف و حدیث‌های بسیاری در آنهاست به همین منظور با استاندار جدید تهران در نخستین جلسه درخصوص این واگذاری‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد. وی افزود: مدیریت محیط‌زیست مدیریتی است دارای فرایند زمانی و نه من و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند یکروزه محیط‌زیست شهر تهران و آلودگی هوا را مدیریت کند؛ اما قول می‌دهم که با کمک دیگر سازمان‌های مسئول این موضوع را با جدیت پیگیری کنم.

کد خبر 232593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز