همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، گفت: بازگو‌ کردن خاطرات همسران خلبانان در طول دفاع مقدس از عوامل مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

علیرضا برخور

امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان عملیات 140 فروندی (کمان 99) ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری خلبانان نیروی هوایی ارتش در سالهای پرشکوه دفاع مقدس گفت: ثبت خاطرات خلبانان به منظور بهره برداری و الگوپذیری نسل آینده از ایثار آنان امری ضروری است که بایستی پیشکسوتان جهاد و شهادت در این عرصه قدم پیش گذاشته و با ثبت این خاطرات ارزشمند، ایثار خود را تکمیل نمایند.

تسنیم نوشت: وی افزود: اگرچه بنده در سالهای پایانی دفاع مقدس افتخار پوشیدن لباس مقدس سربازی در نیروی هوایی را داشته‌ام، همواره علاقمند به مطالعه خاطرات ایثار و فداکاری رزمندگان نیروی هوایی هستم.

جانشین نیروی هوایی ارتش خاطرنشان‌کرد: کاری که همسران رزمندگان در دفاع مقدس انجام دادند کمتر از ایثار و فداکاری آنان در میدان نبرد نیست.

امیر برخور ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، بازگو کردن خاطرات همسران خلبانان است که در طول دفاع مقدس به صورت مستقیم و لحظه به لحظه با عملیاتهای تیزپروازان نهاجا همراه بوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: بایستی پیشکسوتان خاطرات و اطلاعات خود را در اختیار اداره عقیدتی سیاسی و دفتر پژوهشهای نظری و مطالعات راهبردی نهاجا به منظور ثبت در کتاب تاریخ نیروی هوایی ارتش قرار دهند.

کد خبر 232582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز