همشهری آنلاین: بورس یونسکو دیوار بزرگ چین در سال ۲۰۱۳ به محقق ایرانی اعطا شد.

یونسکو

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش بورس یونسکو هر ساله بورس دیوار بزرگ چین را اعلام می‌کند. این دوره که حداکثر یکسال است بدون اعطای مدرک تحصیلی به تعداد 25 نفر از فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و پژوهشگران فعال در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری در سطح بین المللی طی یک رقابت علمی فشرده اعطا می‌شود.

رشته‌های تحصیلی ارائه شده عمدتا در زمینه‌های فنی- مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم کاربردی است.

این بورس در سال 1391 از طریق کمیسیون ملی یونسکو به سازمان‌های ذی ربط و رسانه‌ها اطلاع رسانی شد و پس از داوری مدارک متقاضیان این بورس به حسین وحیدی محقق ایرانی اعطا شد.

حسین وحیدی از برندگان این بورس در سال 2013 است که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی نقشه برداری گرایش ژئوانفورماتیک زمین از کشور هلند است.

وی قرار است پروژه تحقیقاتی خود در حوزه پایش و حفاظت از محیط شهری با عنوان " پایش و حافظت از درختان در فضای سبز شهری با مالکیت خصوصی با استفاده از رهیافت‌های شی گرا با دقت زیادو مبتنی بر پردازش تصاویر ماهواره‌ای چند طیفی با قدرت تفکیک بسیار بالای مکانی و لایه دار" در دانشگاه علوم زمین چین اجرایی کند.

به گفته وی فرآیند به وسیله فرآیند پردازشی طراحی شده، در صورت تغییر در وضعیت سلامتی درختان چون قطع یا هجوم آفات و سایر عوامل تهدید کننده، این تغییرات به صورت اتوماتیک در بانک اطلاعات مکانی کاداستر سیز شهری، شناسایی می‌شود.

وحیدی یادآور شد: پروزه پیشنهادی ضمن کاهش هزینه‌های شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوط، با سرعت و دقت زیاد ضمن کسب آمار دقیق از تعداد درختان موجود، هرگونه اقدام غیر قانونی در قطع و یا تخریب درختان در املاک خصوصی شهری پیگیری خواهد شد.

این جایزه در سال 2012 به دکتر نجمه یزدان پناه اعطا شد و تاکنون تعداد 12 بورس و جایزه با پیگیری کمیسیون ملی یونسکو به محققان کشور اهدا شده است. 

کد خبر 232217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز