یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه انگلیس تصدیق کرده است که دست کم سه تبعه این کشور در حمله به مرکز خریدی واقع در نایروبی، پایتخت کنیا کشته شده‌اند.

کنیا

به گزارش پرس تی وی مقامات انگلیس درباره شمار کشته شدگان تبعه این کشور در حمله مذکور ابراز نگرانی کردند و گفتند «چنانچه اطلاعات بیشتری از این حمله به دستمان برسد» امکان دارد آمار مطرح شده افزایش یابد.

ده‌ها فرد مسلح روز شنبه (۳۰ شهریور) به مرکز خرید «وست‌گیت» واقع در نایروبی حمله کردند و ضمن شلیک به مردم ۵۹ تن را کشته و ۱۷۵ تن دیگر را مجروح کردند.

به گزارش رسانه‌ها، گروه تروریستی الشباب، مستقر در سومالی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده است که نزدیکان قربانیان انگلیسی این حادثه از ماجرا مطلع شده‌اند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس این حمله تروریستی را «یک حمله کاملا مشمئزکننده و خشونتی آشکار» خواند و اظهار کرد که دولت کشورش در پی این حمله سریعا تیمی را به نایروبی اعزام خواهد کرد.

وی افزود: «سه تبعه انگلیس در این حمله کشته شده‌اند. ماجرا هنوز ادامه دارد، ما باید خود را برای خبرهایِ بدِ بیشتر آماده کنیم.»

وزیر کشور کنیا گفت که با گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت از زمان انجام این حمله بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از مهاجمان به همراه چندین گروگان همچنان در ساختمان مرکز خرید به سر می‌برند.

بر پایه گزارش‌ها، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس ریاست کمیته اضطراری کبرا درباره بحران گروگان‌گیری در کنیا را بر عهده خواهد داشت.

هیگ ضمن «سنگ‌دلانه، بزدلانه و بی‌رحمانه» خواندن این حمله گفت «بدون شک تبعه‌های انگلیس نیز در این بین گروگان گرفته شده‌اند.»

کد خبر 232071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز