یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از طی شدن مراحل اجرایی انتخاب نماینده ایران در اسکار و معرفی به موقع آن خبر داد.

جایزه سینمایی

به گزارش فارس، حسن نجاریان در خصوص زمان معرفی نماینده ایران به اسکار گفت: هر ساله وزارت ارشاد لیستی از تمام فیلم‌های واجد شرایط برای معرفی به اسکار به ما ارائه می‌کند تا براساس این لیست هیاتی 9 نفره بررسی فیلم‌ها واجد شرایط را بر عهده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه روند معرفی نماینده ایران به اسکار در حال انجام است، تصریح کرد: کمیته انتخاب فیلم برای اسکار در سه مرحله کار خود را انجام می‌دهد که در مرحله اول از بین فیلم‌های واجد شرایط 40 فیلم انتخاب می‌شوند.

در مرحله بعدی ده فیلم برای بررسی بیشتر انتخاب می‌شوند و از بین این ده فیلم 4 فیلم به دور بعد راه پیدا خواهند و در نهایت 2 فیلم باقی می‌مانند که نماینده سینمای ایران از بین همین دو فیلم انتخاب خواهد شد.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: برای معرفی نماینده ایران به اسکار تا 9 مهر فرصت داریم و قطعا در زمان باقی مانده نماینده سینمای ایران انتخاب و معرفی خواهد شد.

براساس اعلام آکادمی اسکار کشورهای که قصد معرفی نماینده‌ای به بخش فیلم‌های خارجی زبان یا انگلیسی زبان هشتادو ششمین دوره مراسم اسکار را دارند باید تا ساعت 5 بعدازظهر 9 مهر ماه نماینده خود را به آکادمی اسکار معرفی کنند.

براساس قوانین اسکار یکی از مهمترین شروط برای معرفی فیلم به اسکار اکران و تنها فیلم‌هایی می‌توانند برای رقابت بر سر مهمترین جایزه سینمایی جهان انتخاب شوند که در یک فاصله زمانی یکساله به اکران عمومی در آمده باشند و با این توضیح تمامی فیلم‌هایی که در حد فاصل 9 مهر 91 تا 9 مهر 92 اکران عمومی شده باشند، از شانس معرفی به بخش فیلم‌های خارجی زبان یا انگلیسی زبان هشتادو ششمین دوره مراسم اسکار برخوردار هستند.

بغض، بوسیدن روی ماه، من همسرش هستم، اختاپوس (آهوی پیشونی سفید)، یکی می‌خواد باهات حرف بزنه، آینه‌های روبرو، یک فراری از بگبو، همبازی، سلام بر فرشتگان، پیمان، پنهان، میگرن، من مادر هستم، بی خود و بی جهت، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، شور شیرین، پذیرایی ساده،گیرنده، من و زیبا، دوباره با هم، آدم آهنی، کریستال، پله آخر، یک سطر واقعیت، اینجا ... آخر دنیا، رسوایی، حوض نقاشی، تهران1500، برف روی کاج‌ها، چه خوبه که برگشتی، گذشته، تلفن همراه رئیس جمهور، رژیم طلایی، قاعده تصادف، یکی برای همه، بی تابی بیتا، آقای الف، ملکه، خودزنی، زن مرد زندگی، بازنشسته‌ها، زبان مادری، گلوگاه،گهواره‌ای برای مادر، یک مرد یک شهر، دهلیز، هیس!دخترها فریاد نمی‌زنند، جابه‌جا، فرزند چهارم، هیچ کجا هیچ کس، پل چوبی، کلاس هنرپیشگی و به خاطر پونه 54 فیلمی هستند که در حد فاصل 9 مهر 91 تا 9 مهر 92 اکران عمومی شده‌اند و کمیته انتخاب سینمای ایران باید از بین این فیلم‌ها نماینده سینمای ایران را برای اسکار 86 معرفی کند.

کد خبر 231994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز