یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

فیلم‌های سینمایی «گذشته» و «قاعده تصادف» از ۲ جشنواره سینمایی جایزه گرفتند.

سینما - فیلم قاعده تصادف


فیلم گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی، پس از نمایش در بیست‌وسومین جشنواره‌ «اسلو» (نروژ)، برنده جایزه بهترین فیلم تماشاگران این جشنواره شد. جشنواره اسلو که هر سال از سال ۱۹۹۱ در نروژ برگزار می‌شود، سالانه میزبان حدود ۱۰۰ اثر از فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند از آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی است و تنها 3 جایزه بهترین فیلم از نظر تماشاگران، فیپرشی و آیینه نقره‌ای را به این آثار اهدا می‌کند.

این فیلم در ادامه حضور بین‌المللی در جشنواره‌های مختلف، در جشنواره اسلو که از ۱۰ تا ۲۰ اکتبر (۱۸ تا ۲۸ مهر ماه) برگزار شد، به نمایش درآمد. اصغر فرهادی این روزها به‌عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره بمبئی در هند حضور دارد. گذشته با بازی علی مصفا، طاهر رحیم و برنیس بژو نماینده ایران در اسکار پیش‌روست. فیلم «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی موفق به کسب جایزه ویژه هیأت‌داوران از جشنواره فیلم توکیو شد. بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو در حالی با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد که فیلم ایرانی قاعده تصادف توانست جایزه ۲۰ هزار دلاری ویژه هیأت‌داوران را از آن خود کند.

قاعده تصادف در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش بین‌الملل و همچنین بهترین صدابرداری شد. این فیلم داستان گروهی از بازیگران جوان تئاتر است که در تلاش هستند برای یک اجرا از کشور خارج شوند. به گزارش اسکرین دیلی، جایزه بزرگ جشنواره فیلم توکیو به فیلم «ما بهترینیم» ساخته «لوکاس مودیسون» از سوئد رسید. این فیلم که برای اولین‌بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد، جایزه نقدی ۵۰ هزار دلاری را دریافت کرد. از دیگر برگزیدگان جشنواره فیلم توکیو می‌توان به جایزه بهترین کارگردانی برای «بندیکت ارلینگسون» برای فیلم «درباره اسب‌ها و مردان» از ایرلند و، جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان به «خانواده قرمز» ساخته «لی‌جو هیونگ» از کره‌جنوبی اشاره کرد. همچنین در بخش آینده سینمای آسیا فیلم «امروز و فردا» به کارگردانی «یانگ هیولانگ» از چین به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

کد خبر 236423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز