همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه دانشگاه پادگان نیست، گفت: دانشگاه محل اسلام و محل علم و همفکری و نشاط است و دانشگاه درنظر دارد کمپین های بزرگ دانشجویی در کرج برای ایجاد فضایی سالم و بانشاط برای دانشجویان ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، حسین سلیمی در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علامه طباطبایی، تصریح کرد: دانشگاه جایی است که باید علم و خلاقیت و اندیشه‌های ناب در آنجا ایجاد شود، بنابراین دانشگاه برای رشد علم نیاز به آزاداندیشی دارد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه نیاز به فضایی باز و سالم البته با توجه به سلامت اخلاقی و سیاسی جامعه دارد.

سلیمی با بیان اینکه دانشگاه علامه نیازمند این است که با حفظ سلامت سیاسی و اخلاقی، گام‌های موثری را در زمینه علمی بردارد، اظهارکرد: افرادی که بخواهند به بهانه آزادی، سلامت اخلاقی و سیاسی جامعه را مختل کنند، در نظر ما مورد قبول نیستند، چرا که دانشگاه جای نشاط، تحقق، تفکرات اجتماعی و سیاسی است.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و سخنان و کارهای هنجارشکن و اقداماتی که آرامش سیاسی جامعه را برهم زند، نه تنها آزادیخواهی نیست، بلکه سلامت جامعه دانشگاهی را نیز برهم می‌زند.

وی خطاب به دانشجویان، افزود: از شما دانشجویان خواستارم آرامش و سلامت دانشگاه را حفظ کنید تا بتوانیم در زمینه‌های علمی گام‌های موثری را برداریم.

سلیمی با بیان اینکه تندروی و کشاندن خواسته‌های گروه‌های متفاوت به داخل دانشگاه هم موجب از بین رفتن نشاط من و هم نشاط شما دانشجویان می‌شود، اظهارکرد: به همین دلیل از شما می‌خواهم محیط دانشگاه را سالم و با نشاط نگه دارید.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه برای انجام کارهای علمی و نشاندن جایگاه واقعی دانشگاه علامه نیازمند همکاری شما دانشجویان هستیم، گفت: دانشگاه علامه باید بتواند جایگاه علمی خود را به تمام جهانیان نشان دهد و برای حل معضلات کشور کارهای اساسی را پیش بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت وجود فضای شاد در دانشگاه، اظهارکرد: دانشگاه علامه طباطبایی در نظر دارد کمپین‌های بزرگ دانشجویی را در کرج برای ایجاد فضایی با نشاط و سالم برای شما دانشجویان فراهم کند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه امیدوارم در آینده نیز شما دانشجویان را با همین شور و شوق و نشاط اولیه ببینیم، اظهارکرد: از شما دانشجویان می‌خواهم برای من دعا کنید تا بتوانم به دور از تکبر مدیریتی و در فضایی دوستانه، مدیریت دانشگاه را پیش ببرم.

وی تصریح کرد: عنوان سمت سرپرست دانشگاه علامه بودن برای من افتخار است، چراکه دانشگاه علامه دارای بهترین و پاک‌ترین استادان کشور و همچنین باهوش‌ترین دانشجویان است.

در ادامه رضا صحرایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: به علت اشتیاق فراوان دانشجویان به سرپرست جدید دانشگاه و بنا به تقاضای دانشجویان و خواست آنها برای برگزاری جشن‌هایی در دانشکده‌ها، مقرر شد جشنی به مناسبت شروع سال تحصیلی و ورود دکتر سلیمی برپا شود.

وی ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علامه، گفت: دانشگاه علامه نگین درخشان علوم انسانی در خاورمیانه است و دانشگاه برتر کشور در حوزه فرهنگی و همچنین در پایگاه استنادی جهان اسلام است.

وی افزود: دانشگاه علامه دانشگاهی است که تقریبا در تمام رشته‌های علوم انسانی در مقطع دکتری دانشجو دارد و دانشگاهی با این تاثیر که در جایگاه ایران محصولات آن در سراسر کشور در حال خدمت هستند.

صحرایی با بیان اینکه گاهی 30 درصد از دانشجویان علامه حداقل هفت سال را در این دانشگاه برای گذراندن مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حضور دارند، گفت: تعداد این دسته از دانشجویان بسیار قابل توجه است و این مساله برای دانشگاه علامه افتخار است.

وی با بیان اینکه امکانات دانشجویان دانشگاه علامه بسیار معقول و قابل رقابت با تمام دانشگاه‌های تهران است، گفت: دانشگاه علامه به روایت وزارت علوم سال گذشته از نظر خدمات رسانی به عنوان برترین دانشگاه کشور شناخته شد.

وی افزود: از میان 30 دانشجوی نمونه کشوری، 3 دانشجو از جمع دانشجویان دانشگاه علامه بوده است که امید است تعداد این افراد امسال افزایش یابد.

معاون فرهنگی دانشگاه علامه با اشاره به کارهای فرهنگی انجام شده در دانشگاه علامه، تصریح کرد: امسال دانشگاه علامه میزبان مسابقات فوتسال دانشجویی بوده، همچنین در هفته آینده میزبان مسابقات قرآن خواهد بود که دانشگاه علامه این اقدامات را جزو افتخارات خود قلمداد می‌کند.

وی افزود: در دانشگاه علامه دانشجویی نیست که شرایط اسکان در خوابگاه را داشته باشد و کار آن کمتر از یک ساعت انجام نشود و ما از این بابت به خودمان می‌بالیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم برنامه‌هایی همچون اجرای سرود دستان گویا و مولودی امام رضا و حواشی و برنامه‌ای برای معرفی استان‌ها توسط اعضای گروه دستان گویا با لباس محلی و با اشتیاق بسیار دانشجویان انجام شد.

در ادامه مراسم، هدیه ارزنده‌ای از طرف جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه به دکتر سلیمی به علت استقبال از حضور وی در دانشگاه اهدا شد و از نفرات برتر کنکور سراسری سال 92 از سوی دانشگاه تقدیر ویژه به عمل آمد.

کد خبر 231326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز