گروه شهری: اعضای شورای شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات انتخاب شدند. اعضای شورای اسلامی شهر تهران در چهارمین جلسه خود نسبت به تعیین نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، جهت عضویت در شوراهای شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات و همچنین عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری تهران اقدام کردند.

شورای شهر

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان تعیین نمایندگان شوراهای شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات اعلام کرد: طبق قانون انتخاب 3 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای شورای شهرستان تهران، صراحت قانونی دارد و برای شهرستان‌های ری و شمیرانات نیز که بیش از 400هزار نفر جمعیت دارند، قانون اجازه داده است که بیش از یک نفر نماینده از شورای شهر تهران، برای عضویت در این شوراها انتخاب شوند.

ولی‌الله شجاع پوریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه خاطرنشان کرد، این حق شهرستان تهران است که 3نفر نماینده از اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشته باشد چرا که پشتوانه قانونی و مصوبه مجلس را دارد. وی در ادامه افزود: اگرچه استعداد افزایش تعداد نمایندگان در شوراهای شهرستان ری و شمیرانات به واسطه جمعیت بیش از 400هزار نفر وجود دارد اما مصوبه مجلس را ندارد. اگر به‌دلیل افزایش جمعیت می‌توان تعداد نمایندگان عضو در شوراهای فرادست را از یک نفر به 2نفر بیشتر افزایش داد، باید آیین‌نامه جدیدی در باب اصلاح آن در شورای‌عالی استان‌ها تصویب شود.

براساس این گزارش آقایان ابوالفضل قناعتی، علیرضا دبیر، محسن پیرهادی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در شورای اسلامی شهرستان ری انتخاب شدند.اما در ادامه جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، رئیس شورای شهر خبر از رونمایی اثر جدید استاد فرشچیان به مناسبت تولد امام رضا (ع) خبر داد و از استاد فرشچیان به‌عنوان حکیم عرصه هنرهای سنتی و تجسمی یاد کرد و افزود: در گذشته افرادی را حکیم می‌نامیدند که عالم بر مجموعه‌ای از علوم و معارف و هنرها بود.

استاد فرشچیان هنرمندی است که شایسته این لقب است چرا که وقتی ضریح بارگاه امام رضا(ع) را ساختند تمام هنرهای ایرانی اسلامی را با ترکیب ایرانی در آن به‌کار گرفتند. در ادامه جلسه سیدعبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران تذکری درخصوص نظافت شهر داد و خاطرنشان کرد: نظافت شهر طی هفته‌های گذشته به خوبی صورت نمی‌گیرد، گویا پیمانکاران خدمات شهری فکر می‌کنند، شهر صاحب ندارد. بهتر است نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر اقدامات سریعی صورت گیرد.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر خاتمه دادن مباحث مربوط به انتخاب شهردار گفت: ادامه دادن به این مباحث به نفع شهر و فعالیت‌های شهرداری که حوزه عمل اجتماعی است، نیست. وی افزود: چون منافع عده‌ای در دامن زدن بر اختلاف نظرهاست، حرف‌هایی را نسبت می‌دهند و عنوان می‌کنند که از اصل مسئله اشتباه است.

وقتی اینگونه باشد نظارت و بازرسی در شهر کم رنگ شده و موجب می‌شود شیرینی انتخابات حماسی خرداد به کام مردم تلخ شود. رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی مسائل که خارج از حوزه کار شورا مطرح می‌شود ربطی به عضویت افراد در شورا ندارد. ممکن است هر یک از دوستان در حزب و یا تشکلی باشند و مسائل خودشان را داشته باشند، بنابراین در حوزه عمل شورا این مباحث جایگاهی ندارد.

مسجد جامعی افزود: هر چند برخی رسانه‌ها نفع خود را در دامن زدن به اختلافات می‌دانند و حتی به جعل خبری می‌پردازند اما اعضای شورا یک تیم ملی منسجم شهری‌اند که باید به حل مسائل شهری بپردازند. در ادامه جلسه علیرضا دبیر از تهیه
پیش‌نویس شرح وظایف کمیسیون‌های شورای شهر تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این پیش‌نویس برای طرح در جلسه آتی شورای شهر آماده است. نظر مثبت رئیس‌جمهور برای حضور شهردار در جلسات هیأت دولت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظر رئیس‌جمهور برای حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت مثبت است، گفت: نزدیکی و تبادل نظر مدیریت شهری با دولت قطعا در حل مسائل کلانشهر تهران بسیار مؤثر خواهد بود. رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز زمان جلسه مشترک اعضای شورای شهر با رئیس‌جمهور مشخص نشده است، گفت: زمان این دیدار بستگی به تصمیم رئیس شورای شهر دارد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه با رئیس‌جمهور پیگیر حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت خواهید بود؟ گفت: این موضوع بستگی به‌نظر دولت دارد و تاجایی که من اطلاع دارم نظر آقای روحانی برای حضور قالیباف در جلسات هیأت دولت مثبت است.

کد خبر 231151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز