شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: خبرهای خوبی از اجرای بزرگان موسیقی به گوش می‌رسد، حضور استادان موسیقی و اجرای مختلف آنها گواه این است که روزهای خوب موسیقی فرا رسیده است.

موسیقی

اجرای کنسرت‌هایی از شهرام ناظری، حسین علیزاده، گروه کامکارها، گروه شمس نوید روزهای خوب برای دوستداران موسیقی سنتی است.

خاطره‌ها زنده می‌شود

این روزها همایون شجریان به همراه ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس آلبوم‌های «نسیم وصل» و «با ستاره‌ها» را اجرا می‌کند. اجرای قطعات خاطره ‌انگیز این کنسرت از روزهای 21تا 23شهریور در 2سانس در برج میلاد به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفت. استقبال مردم از این کنسرت باعث شد که شرکت فرهنگی هنری ققنوس این کنسرت را برای 28و 29شهریور در 2سانس تمدید کند تا علاقه‌مندان این آلبوم‌ها از اجرای زنده و ارکسترال این قطعات خصوصا قطعه خاطره‌انگیز «هوای گریه» لذت ببرند.

اما اجرای خاطره برانگیز دیگر به اجرای کنسرت شهرام ناظری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برمی‌گردد. این کنسرت با اجرای آثار به‌یادماندنی از آلبوم‌های «گل صدبرگ»، ‌«لولیان» و «سفر به دیگر سو» با گروه مولوی پیش از این در تیرماه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. حال این بار شوالیه آواز ایران درصدد است برای سومین‌بار کنسرتی از قطعات خاطره‌برانگیز همچون «آتش در نیستان»، «اندک اندک»، «دلا نزد کسی بنشین»، «کردی»، «ما درس سحر» و «یادگار دوست» را در 28 و 29 شهریور اجرا کند.

استادان موسیقی در کنار هم

این روزها زمزمه‌های اجرای محمدرضا شجریان پس از 4سال دوری از صحنه موسیقی به گوش می‌رسد. او حضور مجدد خود را با دومین نمایشگاه سازهای ابداعی خود در خانه هنرمندان اعلام کرده‌است. حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم و دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان و مشاور هنری شهردار تهران در روز افتتاحیه این نمایشگاه گواه روزهای خوبی برای موسیقی کشور است.

به‌زودی کنسرت حسین علیزاده و گروه هم آوایان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. 11 و 12 مهرماه در 2سانس حسین علیزاده در مقام آهنگساز و نوازنده تار، سه‌تار و ساز ابداعی این نوازنده یعنی شورانگیز در کنار خوانندگانی همچون محمد معتمدی، پوریا اخلاص، راحله بزرگری و صبا حسینی قرار می‌گیرد.

بیژن کامکار یکی از نوازندگان و خوانندگان گروه کامکارها هم در بیست و نهم مهرماه در تالار وحدت و یک سانس روی صحنه خواهد رفت. بیژن کامکار که خود نوازنده مطرح دف نیز است این‌بار کنسرتی با همنوازی دف و نی روی صحنه خواهد برد که البته در کنار نی و دف همخوانی و سازهای کوبه‌ای و پرکاشن هم طراحی شده است.

کنسرت گروه شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و آهنگسازی تهمورس و سهراب پورناظری هم که پیش از این قرار بود در شهریور‌ماه برگزار شود به‌دلیل ناهماهنگی بین سازمان میراث فرهنگی به 9 تا 11 آبان منتقل شد. آنطور که قبلا اعلام شد خوانندگی این کنسرت برعهده سهراب پورناظری است که پیش از این به‌عنوان نوازنده و آهنگساز فعالیت کرده است. البته سال‌ها او در مقام خواننده با اجرای کنسرت «بر آفتاب خلیج‌فارس» در سال87 با گروه شمس همکاری کرده بود. حال کنسرت گروه شمس با شکل و شمایلی متفاوت براساس اشعار مولانا، هومن ذکایی، حسین منزوی و رهی معیری انتخاب شده است.

کد خبر 230980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز