مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: مجموعه ظرفیت مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف بسیج شده تا سال جدید تحصیلی به بهترین شکل ممکن در پایتخت آغاز شود.

ستاد استقبال از مهر که از‌ماه گذشته جلسات آن آغاز شده، از مصادیق بارز این هماهنگی و برنامه‌ریزی است که تبلور نگاه فرا بخشی به‌جای نگرش جزیره‌ای در حمل‌ونقل شهری است. حدود 1.2میلیون دانش‌آموز، حدود یک میلیون دانشجو و حدود 200هزار کادر آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها و در مجموع حدود2.5میلیون مسافر جدید از اول مهر به جا به جایی‌های روزانه پایتخت اضافه می‌شود و به این ترتیب از اول مهر شاهد 25 تا 30 درصد افزایش در جا به جایی‌های روزانه تهران در قالب سفرهای آموزشی خواهیم بود.

صبح روز گذشته توافقنامه سرویس مدارس پایتخت طی مراسمی با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امضا و مبادله شد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در جلسه امضا و تبادل توافقنامه سرویس مدارس، ضمن تشکر از سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: مدیریت شهری نسبت به شهر و شهروندان ازجمله دانش‌آموزان عزیز، علاوه بر تکالیف جاری به‌عنوان سازمانی خدماتی و نهادی اجتماعی یک رسالت عظیم فرهنگی نیز برای خود قائل است.

تشکری هاشمی افزود: شهر انسانی که مورد تأیید شورای شهر است، در رأس برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد و در این میان حمل‌ونقل انسان محور از طریق فراهم آوردن امکان سفر آرام، ایمن، سالم و پاک برای تمامی شهروندان ازجمله دانش‌آموزان عزیز به‌عنوان آینده‌سازان کشور اسلامی مان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی با اشاره به اینکه در شهر انسان‌محور تک‌تک شهروندان حرمت دارند و در این بین دانش‌آموزان که سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند از کرامت ویژه‌ای برخوردارند، اظهار کرد: ما خود را صرفاً مسئول تأمین ایمنی و سلامت شهروندان نمی‌دانیم و به همین دلیل به مباحث حوزه‌های آموزشی و تربیتی و مسائل حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز ورود جدی پیدا کرده‌ایم.

تهدید ترافیک اول مهر را به فرصت تبدیل کرده‌ایم

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه چنین افزایشی در حجم جابه‌جایی‌ها چنانچه با برنامه‌ریزی قبلی و تدارک مناسب همراه نباشد می‌تواند به تهدید جدی در جریان ترافیک تبدیل شود، افزود: خوشبختانه با همدلی و همفکری بین دستگاه‌های دست‌اندرکار این تهدید را به یک فرصت مبدل کرده‌ایم. وی با بیان اینکه نگاه ما به سرویس مدارس به مثابه یک کلاس آموزشی است که راننده به‌عنوان الگوی دانش‌آموزان، آموزگار این کلاس محسوب می‌شود، اظهار کرد:

به این منظور دوره آموزشی ویژه‌ای را با تأکید بر حوزه‌های تربیتی و رفتاری برای 8هزار راننده سرویس مدارس تدارک دیده‌ایم و برای نخستین بار تا اول مهر تمامی رانندگان سرویس مدارس آموزش خواهند دید. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این مراسم ضمن تقدیر از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و آموزش و پرورش شهر تهران از موضوع ساماندهی سرویس مدارس به‌عنوان یک اتفاق ارزشمند نام برد و گفت: خوشبختانه در 2سال گذشته هیچ‌گونه حادثه منجر به فوت و جرح دانش‌آموزانی که از سرویس مجاز استفاده کرده‌اند، گزارش نشده است. سردار حسین رحیمی افزود: سنگین‌ترین مأموریت پلیس راهور در تهران که با هماهنگی و همکاری حوزه آموزش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دست انجام است، آموزش و فرهنگسازی‌ است.

کد خبر 230644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز