دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر دوحه از اواخر هفته میزبان نمایشگاه هنری "ساتبی" با موضوع هنر در جهان اسلام خواهد بود.

معماری

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه که از 12 تا 14 سپتامبر در پایتخت قطر برگزار می‌شود، 24 اثر هنری جهان اسلام شامل کارهای هنری سرامیک و فلز‌، نسخه‌های خطی‌، جواهرات‌، تابلوهای نقاشی‌ و سلاح‌های قدیمی به نمایش گذاشته خواهند شد.

این 24 قطعه اثر هنری از میان 281 اثر که در حراجی موسوم به "هنر در جهان اسلام" و "هنر در امپراطوری هند" که در تاریخ 9 اکتبر آینده در مرکز حراجی سابتی لندن برگزار خواهد شد انتخاب شده‌اند.

در این حراجی قرار است تاریخ و تمدن جهان اسلام با قدمت بیش از 14 قرن در منطقه وسیعی از جهان از اسپانیا تا هند به نمایش گذاشته شود.

ادوارد گیبس، رییس بخش خاورمیانه ساتبی در این‌باره گفت: کشور قطر را از میان کشورهای متعدد برای میزبانی از کارهای هنری برترین آثار موزه‌های جهان اسلام انتخاب کردیم و به این همکاری که حدود دو دهه از آغاز آن می‌گذرد‌، افتخار می‌کنیم.

از مهمترین آثاری که قرار است در این حراجی به نمایش در آید تابلوی سقوط قسطنطنیه است که در اواخر قرن پانزدهم و آغاز قرن شانزدهم میلادی با رنگ روغن در ایتالیا ترسیم شده است.

همچنین یک نمونه مصحف قرآنی نادر به خط «میرزا احمد نیریزی»، خطاط مشهور ایرانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این مصحف فتحعلی شاه قاجار نیز دیده می‌شود.

همچنین در این حراجی بخشی به آثار هنری مسلمانان هنری اختصاص داده شده است که می‌توان از یک ظرف بزرگ با حاشیه‌هایی از طلا و پر از الماس و یک جعبه جواهرات به عنوان مهم‌ترین این آثار یاد کرد.

کد خبر 230366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز