شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس تفاهم نامه میان ایران و کره جنوبی، گروهی از هنرمندان منتخب کره جنوبی از ۲۵ شهریور الی ۴ مهر ماه به تهران می‌آیند.

اثر حجمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرهنگستان هنر، در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک میان فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و شورای ملی هنر کره جنوبی «آرکو» که سال گذشته منعقد شد، گروهی از هنرمندان کره جنونی در سفری تحت عنوان «دوستی با مردم تهران» از 25 شهریورماه الی 4 مهر ماه به تهران می‌آیند.

این هنرمندان دراولین روز حضور به ساخت خانه‌ای در رواق هنر فرهنگستان هنر خواهند پرداخت و در روزهای بعد، هر روز یکی از هنرمندان کره‌ای در آن به خلق اثر خواهد پرداخت.

ساخت آثار هنری با استفاده از مواد و اجسام بازیافتی جمع آوری شده از سطح شهر، اجرای پرفورمنس با استفاده از بافته های سنتی ایران و کره، سرودن شعر، ساخت پنجره از جنس قند و شکر برای خانه ساخته شده و اجرای پرفورمنس با صدای باد از جمله برنامه‌هایی است که این هنرمندان در رواق هنر اجرا خواهند کرد.

همچنین این هنرمندان، علاوه بر بازدید از مکان های تاریخی، هنری و موزه ها و ... به بازدید از چهار کارگاه شیشه‌گری استاد یوسفی؛ مجسمه سازی استاد قدرت الله عاقلی؛ کاشی سازی استاد کاظم پور و نقاشیخط استاد کاظم زاده خواهند پرداخت تا شاهد مراحل طراحی و خلق آثار هنری ایرانی باشند.

در آخرین روز حضور این هنرمندان در ایران، با حضور در فرهنگستان هنر در نشستی با برپایی مراسم چای، به تشریح دست آوردهای حضور خود در ایران خواهند پرداخت.

این نشست چهارشنبه 4 مهر ماه ساعت 10 در سالن‌همایش‌های فرهنگستان هنر برگزارمی‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنرمراجعه کنند.

کد خبر 230930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز