همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فوریت طرحی رأی دادند که در صورت تصویب نهایی آن، ساخت، حمل و نگهداری ادواتی که در درگیری فیزیکی بین افراد کاربرد دارد، ممنوع خواهد شد.

به گزارش مهر، این طرح که در یک ماده واحده  با امضای 30 نماینده و به  فوریت ارائه شده، تاکید دارد از تاریخ تصویب این قانون ساخت، تولید، واردات، عرضه، فروش و نگهداری ادواتی که مخصوص ایراد صدمه و ضرب بوده و سایر ادوات قتاله که در درگیری فیزیکی بین افراد مورد استفاده قرار می گیرد ، ممنوع است.

همچنین در صورت تصویب نهایی طرح مذکور مرتکبین تخلف از قانون به 6 ماه تا 2 سال حبس و اقامت اجباری دو ساله در مناطق معین شده محکوم می گردند.

تبصره این طرح نیز نیروی انتظامی را موظف به جمع آوری ابزار و تعطیلی واحدهای تولید کننده و عرضه کننده اقلام مذکور و انتشار لیست سایر ادوات مشمول این قانون ظرف سه ماه پس از تصویب، موظف می کنند.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم، در دفاع از طرح مذکور اظهار داشت: آلات و ادواتی در کشور تولید ، فروخته و نگهداری می‌شود که جز برای ضرب و جرح و قتل کارایی دیگری ندارد و اکنون حدود 90 درصد قتل‌های خیابانی، توسط همراه دارندگان چنین ادوات و آلات و به صورت ناگهانی رخ می دهد.

140 نماینده از 106 نماینده حاضر در جلسه علنی روزیکشنبه 6 خرداد به این طرح رأی موافق داده و 9 نماینده با آن مخالفت کرده و 3 نماینده نیز رای ممتنع دادند.

کد خبر 23026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز