همشهری آنلاین: سخنگوی حزب عدالت و آزادی، وابسته به اخوان المسلمین مصر با اذعان به اینکه اخوان المسلمین و مرسی بارها مرتکب خطا شده‌اند، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، حمزه زوبع، سخنگوی حزب عدالت و آزادی، شاخه سیاسی اخوان المسلمین گفت: کسی که خطاهای خویش را نداند یک نادان است و کسی که از خطاهای دیگران درس نگیرد یک احمق است که کسی نمی‌تواند چیزی را به او یابد دهد.

وی افزود: چه کسی گفته است که اخوان المسلمین مرتکب خطا نشده‌ و چه کسی گفته است که مرسی خطا نکرده است؟ بارها اقرار کرده‌ایم که به عنوان یک حزب و یک دولت مرتکب خطا شده‌ایم.

زوبع در پایگاه رسمی حزبش نوشت: اخوان المسلمین در دام تکروی در حکومت افتاد و به اشتباهات گذشته خود چه در زمان ریاست جمهوری و چه زمانی که مجبور به ترک ریاست شد واقف است. ما مصر و مردم مصر را دوست داریم و هیچ گاه به استفاده از سلاح و خشونت روی نخواهیم آورد.

زوبع ضمن اقرار به اینکه ایراد سخنان تحریک آمیز در تظاهرات حامیان اخوان المسلمین اشتباه بود، گفت: البته که ما خطا کرده‌ایم و برخود لازم می‌دانیم که از کشور عزیزمان و مردم مصر عذرخواهی کنیم چرا که به درستی نتوانستیم وظایف خود را در اداره کشور ادا کنیم، اما اخوان المسلمین نیز بارها مورد حمله رسانه‌ای کودتاچیان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات مخالفان اخوان المسلمین گفت: اشتباهات شما چه بود؟ کی زمان آن فرا می‌رسد که این سئوال اساسی را از خود بپرسید که آینده کشور چه می‌شود؟ چر از خود نمی‌پرسید به چه دلیل روز و شب رهبران اخوانی‌ و طرفدارانش را به قتل می‌رسانید یا زندانی می‌کنید؟

کد خبر 230256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز