پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع مصری از سوءقصد به جان سرلشگر "محمد ابراهیم" وزیر کشور مصر و نجات وی از عملیات ترور خبر دادند.

محمد ابراهیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، صبح امروز کاروان وزیر کشور مصر با یک خودروی بمب‌گذاری شده هدف قرار گرفت اما وی توانست از این سوءقصد، جان سالم به در ببرد.

بر اساس این گزارش، یک خودروی بمب‌گذاری شده که نزدیک منزل وزیر کشور در شهر نصر پارک شده بود، حوالی ساعت 8:30 به‌وقت محلی، منفجر شد و به‌گفته برخی مسئولان مصری به‌دنبال این انفجار همچنین تیراندازی گسترده صورت گرفت.
در همین رابطه «محمد سلطان» رئیس سازمان اورژانس مصر نیز از زخمی شدن 7 نفر در حمله به کاروان وزیر کشور در جریان انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان مصطفی النحاس در شهر نصر خبر داد.

وی اشاره کرد که زخمی‌ها را به بیمارستان‌ها منتقل کردند اما تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

خبرگزاری رویترز نیز به‌نقل از یک مسئول امنیتی مصر گزارش داد که در جریان حمله به کاروان وزیر کشور، 2 نفر از مهاجمان کشته شدند.

برخی منابع امنیتی مصر نیز گفتند که بین نیروهای امنیتی و مهاجمان اطراف منزل وزیر کشور تبادل تیراندازی صورت گرفت و تعقیب متهمان به حمله همچنان ادامه دارد.

«یسری البدری» روزنامه‌نگار مصری نیز به شبکه العربیه گفت که نیروهای امنیتی به مقابله با عناصر مهاجم پرداخته وزیر را در رفتن به منزلش همراهی کردند.

وی اشاره کرد که در جریان این حمله سه خودرو به‌طور کامل منهدم شد و همچنین خسارت‌هایی به تعدادی از فروشگاه‌ها وارد آمد و عده‌ای از نیروهای امنیتی و عابرین نیز مصدوم شدند.

این نخستین انفجار تروریستی در قاهره از سال‌های طولانی است.

انفجار این خودرو در حالی رخ می‌دهد که از زمان عزل مرسی در تاریخ 3 جولای [12 تیر ماه] تاکنون، موج خشونت در مصر افزایش یافته و تاکنون بیش از یک‌هزار نفر در جریان این خشونت‌ها کشته و عده زیادی نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 229905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز