همشهری آنلاین: منابع مصری گزارش دادند که «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر از پاسخ به سوالات مسئولان تحقیقات و امضای سند مربوط به تحقیقات خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المصریون، مرسی در جریان اجرای تحقیقات از پاسخ به سوالات مسئولان و امضای سند مربوط به آن خودداری کرد.

بر اساس این گزارش ، «ثروت حماد» رئیس هیئت تحقیقات مامور اجرای تحقیق در رابطه با توهین علیه قوه قضائیه، دستور تمدید حبس محمد مرسی به مدت 4 روز به منظور اجرای تحقیقات از وی را صادر کرد.

بر پایه این گزارش، حماد به همراه «ایمن فرحات» و «باهر بهاء» دو قضای پرونده جرام توهین به قضات به محل حبس مرسی رفتند تا از وی تحقیقات به عمل آورند.

مرسی به آنچه که اهانت به قوه قضائیه و قضات خوانده شده، متهم است. بر اساس این اتهام، وی 22 قاضی را به تقلب در انتخابات سال 2005 متهم کرده بود

پایگاه اینترنتی دولتی اهرام مصر نیز روز شنبه گزارش داد دادستانی مصر دستور داد محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور به علت توهین به دستگاه قضایی تا پایان تحقیقات، چهار روز در حبس باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از قاهره، مرسی پس از آن به اهانت به قوه قضائیه و کارکنان آن متهم شد که در یک مصاحبه تلویزیونی طی انتخابات پارلمانی سال 2005، 22 قاضی را به فساد متهم کرد.

وی همچنین به دخالت در کار دادستانی و تلاش برای اعمال نفوذ بر دستگاه قضایی در محاکمه احمد شفیق نامزد رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری، متهم است.

مرسی در حال حاضر در حال گذراندن 15 روز حبس مجدد تا زمان تکمیل تحقیقات در ارتباط با اتهام جاسوسی و فرار از زندان طی ناآرامی های سال 2011 است که به سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر منجر شد.

پرونده مرسی همراه با 14 عضو دیگر اخوان المسلمین همچنین به علت تحریک به خشونت و قتل به دادگاه جنایی ارجاع داده شده ولی تاریخ محاکمه هنوز تعیین نشده است.

کد خبر 230097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز