همشهری آنلاین: در پی دستور دولت مصر مبنی بر حذف گروه اخوان المسلمین از فهرست سازمان‌های غیر دولتی مجاز، این گروه اکنون در فهرست سیاه مصر قرار گرفته است.

به گزارش پرس تی وی رسانه‌های مصر حاکی از این است، تصمیم دولت مبنی بر حذف اخوان المسلمین از فهرست سازمان‌های غیر دولتی بعد از این گرفته شد که حکمی قضایی مبنی بر ممنوعیت فعالیت این گروه صادر شد.

دادگاهی در مصر ماه گذشته طی حکمی دستور داد فعالیت اخوان المسلمین متوقف شده و دارایی‌های آن مصادره شود. این دادگاه همچنین هرگونه نهاد انشعاب یافته یا متعلق به اخوان المسلمین را نیز ممنوع الفعالیت کرد.

مقامات دولت موقت و تحت حمایت ارتش در مصر بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور نسبت به گروه اخوان المسلمین رویکردی سختگیرانه اتخاذ کرده‌اند.

دادگاه توصیه کرده بود که دولت کمیته‌ای مستقل را برای اجرای حکم تشکیل دهد.

بسیاری بر این باورند این حکم راه را برای دستگیری بیشتر معترضان حامی اخوان المسلمین از سوی ارتش باز می‌کند.

جامعه اخوان المسلمین در سال جاری میلادی به عنوان یک سازمان غیر دولتی بنیان نهاده شد و محمد مهدی عاکف، رهبر سابق اخوان المسلمین ریاست آن را بر عهده گرفت. رهبران جامعه همگی از اعضای اخوان المسلمین یا حزب آزادی و عدالت نیستند.

حزب آزادی و عدالت اخوان المسلمین در پی انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بعد از سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر موفق شد پیروز شود.

از ۳ جولای (۱۲ تیر) زمانی که ژنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر، محمد مرسی، اولین رئیس جمهور منتخب مصر را برکنار و عدلی منصور، قاضی دادگاه قانونی اساسی را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد، کشور مصر عرصه درگیری‌های خشونت باری قرار گرفته است.

صدها تن از حامیان اخون المسلمین در جریان درگیری‌ها با ارتش مصر از آن زمان تاکنون کشته شده‌اند. همچنین دست کم ۵۷ نفر یک شنبه گذشته در جریان درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و حامیان مرسی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 234298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز