یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه محمدباقر قالیباف ۱۶ رای و محسن هاشمی ۱۴ رای را برای احراز پست شهرداری تهران به خود اختصاص داده‌اند، افزود: یک رای مخدوش در صندوق وجود داشت که به دلیل خط خوردگی جزو آرا محاسبه نشد اما بعد از پیگیری مشخص شد این رای نیز مربوط به محمد باقر قالیباف بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد مسجدجامعی در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه مشارکت مردم موجب شکل گیری نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف شده است، اظهارداشت: مرحوم آیت الله طالقانی که در این روز‌ها سالروز شهادت اوست، از زمره کسانی بود که از تفکر شورا پشتیبانی می‌کردند. مرحوم آیت الله بهشتی نیز در قاعده‌مند ساختن شورای شهر و تفکر شورایی در شهر تلاش بسیار کردند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ما دو حوزه ملی و محلی را از هم جدا کرده است، گفت: برای مشارکت محلی قواعدی در نظرگرفته شده که به نظام شورایی کمک بسیار کرده، خوشبختانه در سال‌های اخیر نظام شورایی جایگاه خود را پیدا کرده است و این رقابت آزاد را مردم به وجود آورده‌اند.

مسجدجامعی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: تاکید ایشان بر مشارکت مردم و افزایش اطمینان، امید و نشاط در جامعه بوده است. انتخاب شهردار تهران در این زمینه قابل بحث است. از زمانی که انتخابات باشکوه سال جاری برگزارشد، فعالیت‌ها برای انتخاب شهردار صورت گرفت. درطول این ماه‌ها افراد زیادی به ما معرفی شدند اما دو چهره شاخص که برنامه‌های بسیار خوبی را ارائه کردند از همه بیشتر مورد اقبال قرار گرفتند.

وی افزود: در این جلسه با پیشی بینی‌هایی که صورت گرفت، از این دو عزیز دعوت به عمل آوردیم تا برنامه‌های خود را ارائه دهند. انصافا هردو نیز برنامه خوب و جامعی داشتند.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه نکته مشترک برنامه‌های محمدباقر قالیباف ومحسن هاشمی اداره کردن شهربه صورت انسان محور بوده است، گفت: دکتر قالیباف در برنامه‌های خود با اشاره به اینکه در حوزه سخت افزاری کارهایی به نتیجه رسیده و زمینه برنامه‌های نرم افزاری نیز فراهم شده است، بر توسعه شهر نسان محور تاکید داشت. محسن هاشمی هم با رویکرد نرم افزاری شهر انسان محور را در برنامه‌های خود گنجانده بود.

وی با تبریک به محمدباقر قالیباف و تشکر از زحمات محسن هاشمی تاکید کرد: اطمینان دارم مجموعه مدیریت شهری از همه تجربه‌ها بهره می‌گیرد و حضور کاندیداهای مختلف و نیز اعضای شورای شهر با سلایق مختلف می‌تواند زمینه پیشرفت را فراهم کند. این اختلاف‌ها درد و مشکل نیست بلکه نقطه قوتی است که به مشارکت تفکرات مختلف در جامعه کمک می‌کند.

کد خبر 230234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز