چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

مقامات دولتی در پکن از اجرای یک برنامه جدید با هدف تشدید قوانین مبارزه با آلودگی هوای ناشی از خودروها و صنایع خبر دادند.

مقامات دولتی چین در یک بسته پیشنهادی اقداماتی از قبیل کاهش حجم آلاینده‌های حاصل از خودروها و کنترل آلودگی‌های صنعتی را به‌منظور بهبود کیفیت هوا در این شهر مه‌آلود درنظر گرفته‌اند. این بسته پیشنهادی در واقع بخشی از یک «طرح عمل» ارائه شده از سوی مقامات شهری پکن برای کاهش 25درصدی غلظت ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون تا سال2017 میلادی است. براساس این طرح عمل 5ساله پاکسازی هوا، مقامات شهری استفاده از خودروهای جدید را از سال 2014 میلادی محدود خواهند کرد. براساس این بسته پیشنهادی تا سال 2017 میلادی تعداد خودروهای موجود در شهر پکن نباید از 6میلیون دستگاه بیشتر شود.

آمارهای اداره مدیریت ترافیک پکن حاکی از آن است که تا پایان‌ماه ژوئیه سال‌جاری میلادی تعداد خودروهای این شهر 5/35 میلیون دستگاه بوده است. «اداره مدیریت ترافیک پکن» و «سازمان حفاظت از محیط‌زیست» در این شهر تا پایان سال 2013 میلادی قوانین کنترل ترافیکی را برای خودروهای سواری آماده خواهند کرد که عمدتا بر محدودیت‌های زمانی و مکانی متمرکز خواهند بود. این قوانین قرار است از سال 2014 میلادی اعمال شوند. مقامات شهری پکن همچنین متعهد شده‌اند تا سیستم حمل‌ونقل عمومی شهری را بهبود دهند و سیستم جامع اجاره دوچرخه‌های عمومی را نیز تا سال 2017 میلادی ارائه کنند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، پیش‌بینی شده است که با اجرای این برنامه تا سال 2017 میلادی کیفیت هوای پکن به‌طور چشمگیری بهبود یابد.

کد خبر 229754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز