دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

گروه بورس: آمار‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در مرداد‌ماه امسال به‌طور میانگین ۷درصد بازده دربورس به‌دست آورده‌اند.

بورس

به گزارش همشهری، درشرایطی که بازار‌های سنتی نظیر طلا، ارز و مسکن در رکود به‌سرمی‌برند اما بورس تهران همچنان می‌تازد و کارشناسان معتقدند روند صعودی بورس تهران همچنان ادامه خواهد یافت به‌ویژه آنکه به‌نظر می‌رسد دولت علاقه دارد تا قیمت ارز را ثابت نگه دارد و همین سیاست را در بازار مسکن هم دنبال کند.

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد تنها راه پیش روی سرمایه‌گذاران دست‌کم تا پایان سال سرمایه‌گذاری در بورس است. کارشناسان معتقدند با درنظر گرفتن تورم 40درصدی تنها مکانی که می‌تواند سودی متناسب با تورم به سرمایه‌گذاران بدهد و از کاهش ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاران جلوگیری کند، بورس است. این در حالی است که زمزمه‌های افزایش نرخ سود بانکی هم هنوز نتوانسته سهامداران را از سرمایه‌گذاری در بورس منصرف کند و کارشناسان را به این باور رسانده که ادامه چنین روندی فصل جدیدی در معاملات بازار سهام به‌وجود خواهد آورد.

آمارها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بورس توانسته‌اند در مرداد‌ماه امسال 7.1درصد سود به‌دست بیاورند، به این ترتیب با درنظر گرفتن میزان رشد شاخص از ابتدای سال تاکنون سهامداران بورس تهران به‌طور میانگین 56درصد سود کرده‌اند. آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد از ابتدای سال تاکنون یک‌میلیون و 710هزار نفر در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در طول این مدت به‌طور میانگین 5میلیون معامله در بورس انجام داده‌اند. در جریان این معاملات 70میلیارد سهم به ارزش 42هزار میلیارد تومان توسط سهامداران در بورس دادوستد شده است. این میزان معاملات بیش از کل معاملات بورس در 12ماهه سال گذشته است.

سهامداران سال گذشته در مجموع 25هزارو 700میلیارد تومان سهام خریدند. این اطلاعات بیانگر آن است که روند سرمایه‌گذاری در بورس در حال رشد است. در حال حاضر سهامداران روزانه به‌طور متوسط بین 150تا 250میلیارد تومان سهام در بورس خریدو فروش می‌کنند و از مجموع کل معاملات انجام شده در 5‌ماه گذشته 20هزار میلیارد تومان به معاملات خردو بلوک اختصاص داشته است.

کد خبر 229485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز