گروه حوادث: دزدان خشن بعد از شناسایی طعمه‌هایشان در مراکز تجاری و بانک‌ها، آنها را تعقیب می‌کردند تا در فرصتی مناسب دست به سرقت بزنند.

حوادث  متهم

گستاخی اعضای این باند به حدی بود که به‌دنبال طعمه‌هایشان حتی وارد مجتمع‌های مسکونی می‌شدند و در راه پله‌ها، دست به سرقت‌های خونین می‌زدند.2عضو این باند در جریان یک درگیری در خیابان خاوران دستگیر شدند. هشتم مردادماه، وقتی ماموران کلانتری 132تهران از درگیری میان چند نفر در خیابان خاوران باخبر شدند راهی آنجا شدند اما به محض رسیدن به محل، متوجه 2نفر از طرفین درگیری شدند که با دیدن خودروی پلیس سوار یک موتورسیکلت شدند و پا به فرار گذاشتند.

فرار آنها ظن پلیس را برانگیخت و ماموران که اطمینان داشتند 2جوان موتورسوار ریگی در کفششان دارند به تعقیبشان پرداختند و لحظاتی بعد هر دوی آنها به نام‌های میلاد و حسین را دستگیر کردند. با انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد که هر دوی آنها از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و سرقت هستند و احتمالا از ترس لورفتن سرقت‌های جدیدشان، قصد داشته‌اند از دست پلیس فرار کنند.

به همین دلیل هر دو متهم به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و تحقیقات از آنها ادامه یافت. کارآگاهان در بررسی پرونده‌های کیف‌قاپی و زورگیری، متوجه شدند که چهره میلاد و حسین شباهت زیادی به تصاویر چهره‌نگاری دزدان تحت تعقیب دارد. بنابراین شاکیان این پرونده‌ها به اداره آگاهی دعوت شدند و به محض دیدن متهمان، آنها را شناختند و گفتند که این افراد، همان کسانی هستند که با تهدید چاقو، اموالشان را سرقت کرده‌اند.

بررسی اظهارات مالباختگان نشان داد که تمامی آنها زمانی که از بانک یا مراکز تجاری خارج شده بودند، هدف حمله دزدان خشن قرار گرفته و اموالشان از سوی آنها به سرقت رفته بود.در این میان تعدادی از مالباختگان اظهار داشتند که متهمان آنها را تا خانه‌شان تعقیب کرده و زمانی که این افراد وارد راه‌پله‌های مجتمع مسکونی‌شان شده بودند، دزدان به آنها حمله کرده و بعد از مجروح‌کردنشان با ضربات چاقو، پول‌هایشان را به سرقت برده‌اند.

با این اطلاعات بازجویی از 2متهم دستگیر شده ادامه یافت و آنها که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند با اعتراف به ده‌ها فقره کیف قاپی و زورگیری، مدعی شدند که عضو سوم باند نوجوان 17ساله‌ای به نام امیر است که در منطقه خاوران زندگی می‌کند. با این اطلاعات، امیر نیز دستگیر شد و به کیف‌قاپی و زورگیری با روش زاغ‌زنی اعتراف کرد.
سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی متهمان و شکایت از آنها به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 229259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز