همشهری آنلاین: یک عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که اولین نشست مشترک دولت و مجلس بعد از تعطیلات تابستانی مجلس برگزار می‌شود گفت که زمان این جلسه معلوم نیست ولی احتمالا قبل از تحویل بودجه به مجلس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: تاکنون بحثی در خصوص نشست مشترک دولت و مجلس مطرح نشده است ولی طبیعتا مجلس طبق روال گذشته جلسات مشترکی را برای همکاری‌های بیشتر برگزار می‌کند، جلساتی که در گذشته وجود داشت ولی اواخر دولت قبلی به دلیل برخی رفتارها ادامه پیدا نکرد.

وی با ابراز امیدواری از آغاز نشست‌های مشترک مجلس با دولت جدید گفت: با توجه به اینکه دولت اهتمامی برای ارائه به موقع بودجه به مجلس دارد این موضوع همکاری‌های بیشتر با مجلس را می‌طلبد تا دیدگاهها نزدیک شود، به همین دلیل به احتمال زیاد جلسه مشترک مجلس و دولت در آستانه تحویل بودجه مجلس یعنی در آذرماه برگزار می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه چارچوب‌های نشست مشترک باید مشخص شود گفت: طبق روال گذشته مجلس در این نوبت باید میزبان نشست مشترک با دولت باشد ولی باز هم دولت جدید باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد که ممکن است میزبانی تغییر پیدا کند تمامی این موارد با معاون پارلمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سبحانی‌نیا در عین حال گفت:‌هنوز معاون پارلمانی به مجلس معرفی نشده است ولی قاعدتا بعد از معرفی مجلس در مورد محل زمان نشست مشترک با دولت جلساتی را با معاونت پارلمانی برگزار می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت جایگاه معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: این معاونت به تعامل بیشتر مجلس و دولت کمک می‌کند که ما منتظریم هر چه سریعتر به مجلس معرفی شود تا کارهای مشترک به بهترین شکل پیگیری شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان در خصوص زمان معرفی سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و ورزش و جوانان به مجلس گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی انتظار می‌رفت که وزراء به مجلس معرفی شوند ولی شنیده‌ام که رئیس جمهور بعد از تعطیلات تابستانی مجلس اوایل مهر ماه این سه وزیر را به مجلس معرفی می‌کند.

کد خبر 229220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز