همشهری آنلاین: طبق اعلام روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مراسم وداع و تشییع ۹۲ شهید تازه تفحص شده همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران برگزار می‌شود.

۹۲ شهید

تسنیم نوشت: طبق اعلام روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مراسم وداع و تشییع 92 شهید تازه تفحص شده همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران برگزار می‌شود.

پیکر این شهدا، که طی عملیات برون‌مرزی در داخل خاک عراق توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده بودند، 24 مرداد ماه 92 از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد 61 سرباز کشته‌شده عراقی مبادله شدند.

مراسم وداع با پیکرهای پاک این شهدا یکشنبه 10 شهریورماه همزمان با شب شهادت امام جفر صادق(ع) در داخل پادگان سید الشهدای تیپ ویژه سید الشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واقع در میدان حر برگزار می‌شود. از ساعت 18 روز یکشنبه عموم مردم می‌توانند پیکر مطهر این شهدای والامقام را در پادگان زیارت کنند. اما مراسم اصلی وداع همزمان با نماز مغرب و عشا در پادگان سید الشهدا آغاز خواهد شد و مراسم با مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت(ع) و سخنرانی مذهبی همراه خواهد بود.

همچنین مراسم تشییع پیکر پاک 92 شهید در روز دوشنبه 11 شهریورماه 92 همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود. پیکر مطهر این شهیدان ساعت 9 صبح با حضور عموم مردم تهران از پادگان سید الشهدای تیپ ویژه سید الشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واقع در میدان حر به سمت ساختمان قدیم مجلس واقع در خیابان امام خمینی(ره) تشییع می‌شود. مراسم اصلی تشییع ظهر دوشنبه با حضور مسئولین کشوری و لشگری و مردم شهید پرور تهران در خیابان امام خمینی(ره) برگزار و بعد از آن پیکر مطهر شهدا به معراج شهدای تهران منتقل خواهد شد.

از آنجایی که هویت این شهدا هنوز بررسی و مشخص نشده است. پیکرپاکشان جهت بررسی‌های لازم برای تشخیص هویت تا نتایج نهایی در معراج شهدای تهران باقی‌ خواهند ماند و اطلاعات مربوط به آن‌‌ها در نهایت به خانواده‌هایشان داده می‌شود.

92 شهید تازه تفحص شده در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است.

کد خبر 228816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز