سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکو، هافبک ۳۶ ساله پرتغالی از فوتبال خداحافظی کرد.

Deco

دکو که متولد برزیل است و برای باشگاه فلومیننزه بازی می‌کند و این تیم ریو دو ژانیرو را در فصل‌های 2010 و 2012 به قهرمانی برزیل رسانده است، روز دوشنبه (4 شهریور) اعلام کرد که به دلایل پزشکی دیگر به فوتبال حرفه‌ای ادامه نخواهد داد: "عضلاتم دیگر همراهی‌ام نمی‌کنند."

وی ادامه داد: "دقایق آخری که روز چهارشنبه برای فلومیننزه بازی می‌کردم، پایان 17 سال فعالیتم به عنوان بازیکن فوتبال بود. من با کمال میل می‌خواستم بازهم به این تیم کمک کنم، ولی بدنم نمی‌گذارد."

به گزارش کیکر، دکو در ماه فوریه با چهارمین مصدومیت عضلانی خود از شروع فصل روبرو شد. این بهترین بهانه برای خداحافظی و فسخ قراردادی بود که تا پایان فصل اعتبار داشت.

البته وی از سویی دیگر نیز تحت فشار قرار داشت، چراکه آزمایش دوپینگ وی در 30 مارس مثبت بوده و حالا باید منتظر رای دادگاه ورزش برزیل در این خصوص باشد.

دکو که هم تابعیت برزیل و هم پرتغال را دارد، بین سال‌های 2003 تا 2010 یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان اروپا محسوب می‌شد. وی در سال 2003 پورتو را به قهرمانی جام یوفا رساند و یک سال بعد با این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا رسید. سپس به بارسلونا پیوست و در آنجا هم در سال 2006 این افتخار را تکرار کرد.

آخرین ایستگاه او در اروپا چلسی بود، قبل از این که به فلومیننزه در وطنش منتقل شود.

وی در سطح ملی نیز موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است. در سال 2004 با تیم ملی پرتغال به فینال جام ملت‌های اروپا راه پیدا کرد و دو سال بعد در جام جهانی 2006 آلمان با پرتغال به مقام چهارم جهان رسید.

کد خبر 228784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز