همشهری آنلاین: یک کارشناس مسایل دینی گفت: برنامه‎های ماهواره‎ای قدرت تفکر را از انسان گرفته و به سوی مسایل مجازی سوق می‎دهد.

رسانه های خارجی

حجت‎الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، تصریح کرد: متاسفانه با اندکی دقت، ملاحظه می‌شود، برنامه‎های تلویزیونی و رادیویی یکی از تاثیرگذارترین مسایل در اعضای خانواده‎ها است، به طوری که خانواده‎ها به جای این که از همدیگر تاثیر بپذیرند به سراغ این برنامه‎ها می‎روند.

وی افزود: ویژگی‎ بارز برنامه‎‏های ماهواره‎ای این است که اصالت را کنار گذاشته و به غرایز انسانی می‌پردازند و خشونت و شهوت را تبلیغ می‎کنند که متأسفانه مورد استقبال عده‌ای از افراد جامعه قرار می‏‌گیرد.

احمدی افزود: برنامه‎‏های ماهواره‎ای که هدف اصلی آن‎ها تقویت غرایز حیوانی است، نبود حیا، عفت و بی‎توجهی به مسایل دینی را تبلیغ می‎کنند و افرادی که با این برنامه‎ها انس می‎گیرند به مرور زمان اخلاق و روحیات خود را با آن منطبق کرده و جامعه را به طرف مسایل انحرافی می‎کشند.

وی افزود: افرادی که حدود یک ساعت رو به روی این آینه جادویی می‎نشینند به همان میزان، کل مشاعر خود را صرف خواسته‎های تولید کنندگان این برنامه‎ها که از طریق هالیوود و صهیونیسم حمایت می‌شوند، می‎کنند.

احمدی با بیان این‌که «اکثر خانواده‎ها، استفاده از برنامه‎های ماهواره‌‎ای را به روز بودن تلقی می‎کنند» یادآور شد: خانواده‎ها باید به این نکته توجه کنند که این برنامه‎ها به کمرنگ شدن حریم‎های محرم و نامحرم، عادی‎سازی روابط بین جنس‎های مختلف و پخش موسیقی‎هایی که با اعصاب و روان انسان سروکار دارد، می‎پردازند در حالی که از این مسایل مهم غافل هستند که محتوای اصلی این برنامه‎ها سقوط اخلاقی انسان است.

این کارشناس مسایل دینی تاکید کرد: برنامه‏‌های پخش شده از طریق شبکه‎‏های ماهواره‎ای به انسان‏ گرایی و لذت‎گرایی می‎پردازند به آخرت توجه نکرده و اگر به این مساله هم توجه کنند مبتنی بر انسان محوری است که به یک تعبیر درست می‎توان ورود ماهواره را در منازل همانند ورود شخصی مست و قداره به دست تلقی کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمار نشان می‎دهد که با ورود ماهواره به منازل حریم‎ها دریده شده، ارتباط اعضای خانواده کمرنگ شده و به همان میزان روابط نامشروع افزایش پیدا کرده و فرهنگ اشتباه غربی‎ها را به صورت عادی تلقی می‌دهند.

کد خبر 228763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز