همشهری آنلاین: سازمان‌های کاشف و ضابطین موظفند کالاهای قاچاق مکشوفه و کلیه اموال منقول و غیرمنقول و وسایل نقلیه‏ را به استثنای کالای ممنوع و وسایل نقلیه موضوع ماده (۵۱) این قانون، همراه با رونوشت صورتجلسه کشف و تشخیص اولیه ارزش کالا، تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نمایند.

نمایندگان در جریان بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با 150 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 6 ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر تکلیف کالای قاچاق مکشوفه بلاصاحب را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، براساس ماده 48 لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان‌های کاشف و ضابطین موظفند کالاهای قاچاق مکشوفه و کلیه اموال منقول و غیرمنقول و وسایل نقلیه‏ اعم از زمینی، دریایی و هوایی را که در اجرای این قانون، ضبط می‏‌شوند، به استثنای کالای ممنوع و وسایل نقلیه موضوع ماده (51) این قانون، همراه با رونوشت صورتجلسه کشف و تشخیص اولیه ارزش کالا، بلافاصله پس از کشف، تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نمایند. این سازمان به نگهداری کالا اقدام می‏‌کند و فروش کالای قاچاق منوط به صدور رأی قطعی است.

براساس تبصره 1 این ماده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی موظف است در مورد کالاهای سریع‌الفساد، سریع الاشتعال، احشام و طیور و یا کالاهایی که مرور زمان سبب ایجاد تغییرات کمی و کیفی در آنها می‌شود، پس از أخذ مجوز فروش از مرجع رسیدگی‌کننده، بلافاصله کالا را بر اساس مقررات لازم به فروش برساند.

براساس تبصره 2 این ماده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی موظف است فرآورده‌های نفتی قاچاق مکشوفه را از سازمان کاشف تحویل بگیرد و با نگهداری و فروش آن وجه حاصله را به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

براساس تبصره 3 این ماده سازمان کاشف مکلف است، ارز مکشوفه ناشی از قاچاق را به حساب معین بانک مرکزی جمهوری واریز نماید.

کد خبر 228748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز