همشهری آنلاین: ارتش اسرائیل با بمباران اطراف محل زندگی نخست وزیر فلسطین از آن به عنوان هشداری به رهبران فلسطین نام برد

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات اسرائیلی گفتند که در این بمباران‌ها قصد کشتن اسماعیل هنیه، نخست وزیر منتخب مردم فلسطین را نداشته‌اند اما این اقدام آنها پیامی هشدار آمیز به حماس بود که از رفتار خود( مقاومت در قبال تجاوزات اسرائیل و حمله موشکی به شهرک های این رژیم) دست بردارند.

روز جمعه( 4 خرداد) در تداوم این حملات، ارتش اسرئیل یک منطقه در مرکز غزه را نیز بمباران کرد که بر اثر آن چند تن، از جمله یک خبرنگار فلسطینی مجروح شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه(3 خرداد) نیز با یورش به چندین شهر در شمال کرانه باختری اردن بیش از33 نفر از مسئولان ارشد حماس از جمله ناصر‌الدین شاعر وزیر آموزش و پرورش، 3 تن از نمایندگان مجلس و 4 شهردار را ربودند.
  
صهیونیست ها در اولین ساعات بامداد روز پنج شنبه دکتر ناصر‌الدین شاعر وزیر آموزش و پرورش فلسطین، 3 تن از نمایندگان پارلمان به نام های حامد البیتاوی و داوود ابوسیر و مهندس عبدالرحمن زیدان (وزیر سابق مشاغل عمومی) و شماری از شهرداران و اعضای منتخب شورای شهرداری‌ها را ربودند.

یک سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی با تائید این خبر گفت: عملیات ارتش اسرائیل که طی آن 33 مسئول جنبش حماس بازداشت شدند، در شمال کرانه باختری به ویژه در نابلس در واکنش به شلیک موشکها از شمار نوار غزه به اسرائیل صورت گرفته است.

به ادعای این مقام نظامی رژیم صهیونیستی، مسئولان حماس در کرانه باختری از عملیات شلیک موشک‌ها به اهداف اسرائیلی حمایت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، نظامیان صهیونیست همچنین روزپنجشنبه با حمله به شهرک "مادما" در جنوب نابلس به خانه مهندس فرید زیاده سرپرست کل وزارت مشاغل عمومی و مسکن یورش بردند و آن را بازرسی و اسباب و اثاثیه آن را مصادره و سپس این مسئول فلسطینی را ربودند.

نظامیان صهیونیست همچنین شیخ سفیان جمجوم یکی از چهره های برجسته اسلامی شهر الخلیل و شیخ محمد فیاض الاغیر سرپرست اوقاف استان نابلس و بشار حجه بازرس پرورشی وزارت آموزش و پرورش استان مذکور و همچنین محمد خضر یکی از مسئولان آموزش و پرورش استان قلقیلیه را ربودند.

به گفته منابع خبری نظامیات صهیونیست وزیر آموزش و پرورش فلسطین را به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند. همه این مقامات ربوده شده از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هستند.

در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت وحدت ملی فلسطین گفت هدف رژیم صهیونیستی از ربودن 33 تن از مقامات فلسطینی وابسته به جنبش مقاومت اسلامی حماس از جمله وزیر آموزش و پرورش و سه تن از نمایندگان پارلمان از بین بردن وضعیت کنونی سیاسی فلسطین است.

وی افزود، هدف قرار دادن حماس در کرانه باختری نشانگر این واقعیت است که این جنبش همچنان در مسیر درستی حرکت می‌کند و مواضع اصولی خود را تغییر نداده است.

این مقام فلسطینی با محکوم کردن بازداشت گسترده این مقامات تاکید کرد: همانطوری که طرح‌ها و توطئه‌های قبلی دشمن صهیونیستی به شکست انجامید این اقدامات ظالمانه دشمن صهیونیستی نیز به شکست می‌انجامد و هرگز تل‌آویو نخواهد توانست از طریق این جنایات اراده پولادین ملت فلسطین را تضعیف کند.

کد خبر 22872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز