همشهری آنلاین: قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر از اجرای نمایشی در حوزه تئاتر کودک خبرداد و گفت: «صدای یک دست» اثری پداگوژیکاست که از اول مهرماه در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

کارگردان تئاتر

به گزارش فارس، قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر در خصوص جدیدترین فعالیت کارگردانی خود، اظهار داشت: نمایش «صدای یک دست» کاری پداگوژیک است که سالها پیش آن را نوشتم که در این خلاء شروع به کار کردن آن کردیم و از اول مهر ماه این نمایش را در تالار هنر اجرا خواهیم کرد.

وی درباره دلایل تولید اثر در حوزه تئاتر کودک بیان داشت: من اولین مربی تئاتر کودک در تئاتر ایرانم و اتفاقی نیست که بخواهم کاری را در این حوزه کارگردانی کنم.

12 نفر در سال 1352 در ایران مربی تئاتر شدند که یکی از آنها من بودم،‌ سپس سه سال مربی تئاتر کودکان بودم و فوق لیسانسم نیز در همین حوزه است و در حال حاضر نیز دبیر سمینارهای علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم.

کارگردان نمایش «مکبث» تصریح کرد: داستان «صدای یک دست» بسیار آموزشی و فوق‌العاده است که به شکل مشارکتی از نیمه دوم اجرا از طریق بچه‌ها و تماشاگران پایان خود را انتخاب می‌کند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت مالی، اداری در تئاتر نیست اما من نباید فرصت را از دست بدهم و سعی می‌کنم در یک گوشه کوچک هم که شده فعالیت عملی‌ام را ادامه بدهم.

کد خبر 228574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز