سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «جیجک علیشاه» در جشنواره‌ تئاتر آئینی سنتی اجرا می‌شود.

تئاتر آئینی

به گزارش همشهری آنلاین، رحمت امینی کارگردان این نمایش گفت: پس از اجراخوانی نمایش «جیجک علیشاه» در تالار «حافظ» با دبیر جشنواره آئینی سنتی، آقای فتحعلی‌بیگی به توافق رسیدیم که این کار در بخش ویژه دانشگاهی جشنواره‌ تئاتر آئینی سنتی اجرا خوانی شود.

او افزود: در زمان اجرا خوانی «جیجک علیشاه» در تالار «حافظ» آقای اتابک نادری زمانی که مدیر تماشاخانه سنگلج بود به دیدن این نمایش آمد و موافقت کرد که این نمایش به دلیل دارا بودن ویژگی‌های نمایش ملی در سنگلج اجرا شود و توافق شد که «جیجک علیشاه» اواخر امسال یا اردیبهشت سال آینده دراین تماشاخانه اجرای عمومی داشته باشد و مدیریت جدید تماشاخانه «سنگلج» هم با این موضوع موافقت کرده‌اند.

تینا صالحی‌، فرزین محمدشاه، حمید رحیمی‌، آرزو افشار‌، ابوالفضل حاجی علیخانی‌، آرش غلام آزاد از جمله بازیگران «جیجک علیشاه» هستند.

مرتضی میر منتفطی (طراح صحنه و لباس) و مهدی ابراهیمی دستیار کارگردان در این نمایش هستند.

متن این نمایش از نوشته‌های ضبیح بهروز است و به گفته رحمت امینی «جیجک علیشاه» نمایش تجربی است که به بخشی از تاریخ مغفول مانده ایران می‌پردازد.

مدیر تئاتر حوزه هنری همچنین درباره دیگر کارهای خود گفت: نمایش «یک بزرگداشت با شکوه» یک کار تک نفر نوشته غلامرضا سلیمان تاش با بازی محمدعلی سلیمان تاش و به کارگردانی من، قرار است مهرماه امسال در تالار مولوی به صحنه برود، البته ما امتیاز دیگری در کارگاه نمایش تئاتر شهر برای اجرای این کار داریم.

رحمت امینی درباره نمایش نامه خود «همسر چینی» که قرار است اجرای عمومی داشته باشد، ادامه داد: «همسر چینی» نوشته من و به کارگردانی حسن وارسته قرار است آبان ماه امسال در تالار «حافظ» اجرا شود، البته ما هنوز برای این نمایش وارد مرحله تمرین نشدیم و فعلا به دنبال تکمیل گروه هستیم.

کد خبر 229581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز