همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهر با معرفی برگزیدگان بخش های «تئاتر امروز شهر»، «تئاتر خیابانی»، «نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی»، «کودک و نوجوان» و «صحنه‌ای» برگزار شد.

پوستر جشنواره تئاتر

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری تئاتر شهر شنبه 26 مرداد با حضور شهرام کرمی دبیر این رویداد، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر کل اداره هنرهای نمایشی، امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدقاسم ناظمی معاون هنری این سازمان و تعدادی از هنرمندان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان بخش های «تئاتر امروز شهر»، «تئاتر خیابانی»، «نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی»، «کودک و نوجوان» و «صحنه‌ای» معرفی و جوایز نفرات برتر به آنها اهدا شد.

اسامی نفرات برتر بخش های مختلف این رویداد عبارتند از:

بخش تئاتر امروز شهر

هیات داوران بخش «تئاتر امروز شهر» متشکل از افشین خورشید باختری، بهزاد صدیقی و کاوه مهدوی آرای برگزیدگان این بخش را به این شرح اعلام کردند:

جایزه ویژه:

در این بخش لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال به «مهرداد نیری» به عنوان تماشاگر فعال و موثر در اجرای شورایی نمایش «وقتی برلین شورایی می‌شود» تعلق گرفت و لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به خاطر هماهنگی و هدایت گروه هم خوانان نمایش «ننه قمر» به مهین رهگذر سرپرست این گروه نمایشی اهدا شد.

بازیگری زن:

لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به عنوان جایزه این بخش به فاطمه شاه حسینی بازیگر نمایش «آپارتمان مشترک» اهدا شد.

بازیگری مرد:

هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال خود را به عنوان تقدیر به نوید گودرزی بازیگر نمایش «وقتی برلین شورایی می‌شود» اهدا کرد و جایزه برگزیده بازیگری مرد شامل دیپلم افتخار و مبلغ پنج میلیون ریال به گودرز گلریز بازیگر نمایش «ننه قمر» تعلق گرفت.

متن و طرح و ایده اجرایی:

جایزه تقدیری این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به محمدحسین یکتا عربانی نویسنده نمایش «ننه قمر» اهدا شد و جایزه برگزیده متن و طرح و ایده اجرایی شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال به آرین رضایی طراح نمایش «وقتی برلین شورایی می‌شود» تعلق گرفت.

کارگردانی خلاق

جایزه تقدیری شامل لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به محمدحسین یکتاعربانی کارگردان نمایش «ننه قمر» اهدا شد و جایزه برگزیده کارگردان خلاق شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال به آرین رضایی کارگردان نمایش «وقتی برلین شورایی می‌‌شود» تعلق گرفت.

بخش تئاتر خیابانی

هیات داوران بخش تئاتر خیابانی دومین جشنواره تئاتر شهر متشکل از مریم معترف، مسلم قاسمی و مجید امرایی آرای برگزیدگان این بخش را به این شرح اعلام کردند:

تقدیر ویژه:

هیات داوران جوایز این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال را به صورت مشترک به دو گروه نمایشی «یک روز با معلول» برای مطرح کردن مسایل و مشکلات شهروندی از نگاه یک معلول به مرتضی مالکی زاده و «آموزش در خیمه» به جهت بهره گیری و توجه به شیوه اجرایی نمایش خیمه شب بازی به مجتبی دربندی اهدا کرد.

موسیقی:

علی انوری آهنگساز نمایش «همسایه‌ها» جایزه نفر برگزیده این بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال را به خود اختصاص داد.

طراحی صحنه و لباس:

جایزه بخش طراحی لباس شامل لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال برای طراحی لباس نمایش «پسرک بازیگوش» به سامان خلیلیان اهدا شد و جایزه نفر برگزیده بخش طراحی صحنه شامل لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال برای طراحی صحنه نمایش «همه چیز برعکس» به سعید عزت نیا تعلق گرفت.

طرح و ایده:

در این بخش جایزه نفر سوم شامل لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال به احمد صمیمی برای نمایش «همه چیز برعکس»، جایزه نفر دوم شامل لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به مرتضی وکیلیان برای نمایش «بازگشت به وطن» و جایزه نفر اول شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ هشت میلیون ریال به فرامرز قلیچ خانی برای نمایش «همسایه ‌ها» تعلق گرفت.

بازیگری زن:

هیات دواران در این بخش جایزه خود شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال را به مرجان نعمتی بازیگر نمایش «ازدواج با اعمال شاقه» اهدا کرد.

کد خبر 227434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز