همشهری آنلاین: بخش نمایشنامه خوانی دومین جشنواره تئاتر شهر که به خوانش ۱۰ اثر برتر بخش نمایشنامه نویسی اختصاص دارد با حضور بازیگران پیشکسوت و شناخته شده تئاتر، تلویزیون و رادیو، یکی از جذاب ترین بخش های جشنواره شده است.

پوستر تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین، نمایش "نیلوفر مرداب" که پیروز کرمی آن را کارگردانی کرده با حضور 10 هنرمند شناخته شده تئاتر در سومین روز جشنواره تئاتر شهر خوانده می‌شود.

در این نمایش امین زندگانی، جلیل فرجاد، مائده طهماسبی، محمود رضا رحیمی، آزاده شمس، عباس ستار زاده، مهدی عابدی، فرزانه قاسمی و محمد علی بخشنده نقش ها را می‌خوانند.

اجرای موسیقی این نمایش بر عهده نسترن غفاریب از گروه موسیقی آکولاد است و طراحی پوستر آن را نیز سینا افشار برعهده دارد.

نادر بهرامی نیز به عنوان عکاس با این پروژه همکاری می‌کند.

پیروز کرمی در باره این نمایش بر شخصیت محور بودن متن و علاقه ای که به اجرای این نمایشنامه دارد پرداخته و می‌افزاید: در نمایشنامه خوانی این اثر تلاش کرده ام تا کار به لحاظ بصری دیدنی شود.

معمولا در نمایشنامه خوانی به اجرا نزدیک می‌شوم.

این کارگردان تئاتر معتقد است که جشنواره تئاتر شهر با وجود مشکل کمبود سالن تئاتر اقدام بسیار خوبی برای معرفی متون و گروه ها به جامعه هنری کرده است.

این هنرمند پیشنهاد می‌دهد که بهتر خواهد بود اگر نمایشنامه های برگزیده بخش نمایشنامه خوانی به تولید و اجرا برسند و سازمان فرهنگی هنری و شهرداری قدمی برای حمایت از اجرای عمومی این آثار بردارند.

از دیگر آثار این بخش که با حضور هنرمندان شناخته شده اجرا شد می‌توان به نمایشنامه خوانی "ماه گرفتگی" اشاره کرد که سروش طاهری آن را کارگردانی کرد.

در این نمایش هم علی برجی، فاطمه امینی، مانلی حسین پور، آرش تبریزی، ستوده حیدری نیا و سروش طاهری خوانش نقش ها را بر عهده دارند.

طاهری نیز با اشاره به جشنواره های تئاتری که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ریزی و اجرا شده اند گفت: جشنواره های بانوان، کودک و نوجوان و ... جشنواره های خوبی بوده اند و من خیلی دوست داشتم که برای این جشنواره نیز کارگردانی کنم اما فرصت آن را نداشتم.

با این حال وقتی نمایشنامه ای که می‌خواستم آن را اجرا کنم در بخش نمایشنامه نویسی پذیرفته شد کارگردانی آن را پذیرفتم.

این نمایشنامه که روز دوشنبه 21 مرداد خوانده شد با حضو ر ایلیا سعیدی نوازنده سنتور، فضای خانه ای قدیمی در سال های ابتدایی دهه 60 را زنده کرد.

کد خبر 226773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز