بنیانگذاران و روسای پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور معاون و مشاور ارشد محمدعلی نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شدند.

به گزارش خبرگزاری‌ها محمدعلی نجفی با صدور احکامی جداگانه مهدی حجت، رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی کشور و رئیس ایکوموس که به عضویت شورای چهارم شهر تهران درآمده بود را به معاونت میراث فرهنگی کشور و قائم مقام سازمان میراث فرهنگی منصوب کرد. همچنین در حکمی دیگر سیدمحمد بهشتی که او نیز سال‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی را برعهده داشت به سمت مشاور ارشد رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.

در حکمی دیگر جلیل گلشن مدیر سابق موزه ملی ایران نیز به‌عنوان رئیس جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور جایگزین پریسا محمدی شد.

دکتر مهدی حجت ریاست ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها) در ایران را از سال 1385 تاکنون، برعهده داشت. وی مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری از دانشگاه تهران و دکتری در رشته حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان را دارد. حجت همچنین نخستین رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بود.

سیدمحمد بهشتی نیز از سال 73 تا 76 مدیرعامل سازمان توسعه فضاهای تهران و از سال 76 تا 83 رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بود. پس از آن نیز از سال 83 تا 84 مدیریت پژوهشگاه سازمان را برعهده گرفت. او سپس مدیر دانشنامه‌ تاریخ معماری و شهرسازی شد و امسال برای سومین‌بار ریاست کمیته موزه‌های ملی ایران (ایکوموس) به او سپرده شد.

جلیل گلشن نیز که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته باستان‌شناسی از دانشگاه تهران گرفته بین سال‌های 61 تا 66 رئیس موزه ایران باستان بود و از سال 67 تا 71 مدیریت اداره میراث فرهنگی استان تهران را برعهده داشت. وی از حدود سال71 تا 83 معاون پژوهشی سازمان میراث فرهنگی بود و پس از آن به‌عنوان مدیرکل باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی (به‌مدت یک‌سال)، مدیرکل محوطه‌ها و بناهای تاریخی و همچنین مدیرکل اموال فرهنگی و تاریخی مشغول بود.

 

کد خبر 228556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز