همشهری آنلاین: در بیستمین مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد، ایران نایب رئیس این مجمع عمومی شد.

به گزارش فارس، بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد UNWTO در ویکتوریافالز به میزبانی مشترک کشورهای زامبیا و زیمبابوه با حضور هیات‌های عالی رتبه بیش از 160 کشور جهان از جمله هیاتی از جمهوری اسلامی ایران، آغاز به کار کرد.

در این اجلاس که با حضور عالی‌ترین مقام سازمان تخصصی بین‌المللی گردشگری UNWTO برگزار می‌شود خط مشی‌های کلان صنعت گردشگری در سطح جهانی تبیین شده و برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای در صنعت گردشگری از طریق 9 کمیته تخصصی پیگیری می‌شود.

در جلسه روز نخست مجمع عمومی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد UNWTO برگزیده شد و عضویت کشورمان در شورای اجرایی و کمیته بررسی عضویت اعضای وابسته برای سال‌های 2014 تا 2017 به تصویب رسید.

در نخستین روز اجلاس بیستم مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی، سند برنامه و بودجه این سازمان که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته بود، به تصویب رسید.

بر طبق این گزارش، در حاشیه این اجلاس، هیات رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران با طالب ریفایی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد UNWTO دیدار کردند، در این دیدار دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد، ضمن تبریک انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری برای تداوم همکاری و مشارکت کشورمان در سازمان جهانی جهانگردی ابراز امیدواری کرد.

هیات اعزامی سازمان میراث فرهنگی همچنین در دیدار با والتر امزمبی، وزیر گردشگری زیمبابوه، پیام نجفی، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان را به وی ابلاغ و درخصوص تحولات جدید، توضیحاتی ارائه دادند.

یادآور می‌شود در این دیدار وزیر گردشگری زیمبابوه ضمن اشاره به دو سفر خود به جمهوری اسلامی ایران به موضوعاتی همچون امکان لغو روادید در جزیره کیش، صدور روادید 15 روزه در فرودگاه‌های بین‌المللی ایران و توسعه بیش از پیش روابط گردشگری میان ایران و زیمبابوه با هیات ایرانی گفتگو کرد.

کد خبر 228661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز