جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: موضوع مذاکره نکردن با آمریکا از مواضع آرمانی امام راحل عظیم‌الشان است و کسی که در شرایط کنونی دم از مذاکره با آمریکا بزند، از آرمان‌های بلند امام عدول کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: "این گرگ درنده اهل مذاکره نیست. آمریکا در پی سلطه خودش است."
آیت الله خاتمی اظهار داشت: "در هفته گذشته، مقام معظم رهبری به صراحت مذاکره با آمریکا را در همه عرصه‌ها حتی در رابطه باعراق نفی کردند، این موضع مقام معظم رهبری دقیقا در راستای موضع امام راحل عظیم الشان است."
وی تصریح کرد: "امام راحل فرمود، آمریکا شیطان بزرگ است، الهی که این رابطه قطع شود."
خطیب جمعه تهران گفت: "از آنها که طرفدار مذاکره با آمریکا هستند، سئوال می‌کنم در طول ‪ ۲۷‬سال آیا شیطنت‌های آمریکا کم شده است ؟"
وی افزود: "در رابطه با کشورمان از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون در هر فتنه‌ای که بوده، یک رد پایش از آمریکاست. در فتنه قومیت ها، فتنه‌جنگ قومیت ها، فتنه‌حمایت از تروریست ها، فتنه به‌راه انداختن جنگ تحمیلی، فتنه حمایت از کودتاها و در آخرین قلمش، به‌صراحت ‪۱۰۹‬میلیون دلار جهت تامین هزینه حمایت از گروهک‌های برانداز در ایران تصویب کردند."
امام‌جمعه موقت تهران اضافه کرد: "در عرصه بین‌المللی هم، هر جا آمریکا توانسته سمش را علیه ایران بریزد، ریخته است. "
وی خاطر نشان کرد:" در عراق آمدند و گفتند می‌خواهیم دمکراسی بیاوریم، شکنجه‌های زندان ابوغریب دمکراسی شد. گفتند می‌خواهیم امنیت به عراق بیاوریم.امنیت آمریکایی‌ها شد، سلب امنیت مردم و ناامنی و وقت و بی‌وقت هجوم‌آوردن به خانه مردم و متعرض شدن به نوامیس مردم ."
آیت الله خاتمی افزود: "امنیتی که آمریکایی‌ها می‌گویند، این است که از آغاز اشغال تاکنون ‪ ۶۷۰‬هزار عراقی کشته شده‌اند.

وی افزود: این هم امنیت آمریکایی هاست."
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد:" در جریان عراق، آنچه فتنه گری است زیر سر آمریکاست و برای اثبات این موضوع مستدل و مستند برهان داریم."
عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: در لبنان، در جنگ ‪ ۳۳‬روزه ، یقینا یکی از آتش بیارهای معرکه آمریکا بود، اسرائیل هم بود ولی بحمدالله خفتی در این ماجرا نصیب شان شد.

وی گفت: "الان هم این آمریکاست که در لبنان فتنه گری می‌کند و نمی‌گذارد لبنان روی امنیت را به خودش ببیند."

* آمریکا محور شرارت در منطقه است
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: "اگر به حق بخواهیم یک حرف قاطع و محکم بگوییم این است که باید اعلام کنیم، آمریکا محور شرارت در منطقه است."
امام جمعه‌موقت تهران اظهار داشت: "آنچه در رابطه با عراق داریم، درخواست مسئولین عراقی و چهره‌های معتبری است که می‌گویند برای حل گرفتاری ما، شما (ایران) حاضر شوید با آمریکایی‌ها حرف بزنید.

وی تاکید کرد: "مذاکره‌ای نیست، فقط این است که بنشینند و مسئولین ایرانی به اینها بگویند هر کشوری که به اشغال کشور دیگری درمی‌آید، قانونا طبق قوانین بین‌المللی همه مسایل مربوط به آن کشور به عهده اشغالگران است."
خطیب جمعه تهران افزود: "بنابراین، هر آدمی که در عراق کشته می‌شود، مسئول اولش اشغالگرانند.این را انشاء‌الله مسئولین ایرانی ما در نشستی که با آمریکایی‌ها در عراق خواهند داشتند، به صراحت به آنها تفهیم خواهند کرد."
وی تصریح کرد:" سخن از مذاکره نیست و این که می‌گوییم مذاکره‌ای نداریم این حرف احساسی نیست."

* اعترافات البرادعی در گزارش جدید خود
آیت الله خاتمی بااشاره به این که البرادعی در گزارش جدید خود به چند مطلب اعتراف کرده است، افزود:"اول این که، دنیا باید پذیرد که ایران وارد باشگاه هسته‌ای شده است. این چیزی است که ما بارها می‌گفتیم والان او اعتراف می‌کند."
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: "اعتراف دومش این است که هیچ شاهدی دال بر انحراف در اهداف برنامه‌های هسته‌ای ایران به سوی اهداف ممنوعه نیست. این هم اعترافی است که بارها و بارها مسئولان ایران اسلامی گفته‌اند."
وی تصریح کرد: "با این اعترافات مسئله تمام است ولی ما همچنان شاهد مواضع کینه توزانه آمریکا و انگلیس هستیم.

"دیک چنی معاون بوش، در عرشه یکی از ناوهای آمریکا گفته‌است که ناوهای آمریکا در خلیج فارس پیام روشنی برای دوستان و دشمنان ماست. ما اجازه نمی‌دهیم، ایران به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند. در این مسیر تمام گزینه ها را برای مقابله ، روی میز داریم."

* ملت ایران هم همه گزینه‌های ممکن روی میزش است
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله خاتمی در ادامه افزود: "ما به این مفسد فی‌الارض شرور می‌گوییم که این حرف‌ها را آنقدر گفتید که این تهدیدهای شما حالت تهوع‌آوری پیدا کرده است و این چیز تازه‌ای نیست."
خطیب جمعه تهران افزود: "همان گونه که شما آن اراجیف را می‌گویید، بدانید ملت بزرگ ایران هم برای تو دهنی زدن به آمریکا، همه گزینه‌های ممکن روی میزش است."
وی اظهار داشت: " واقعا جا دارد به این بیچاره‌های کوته فکر بگوییم، ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست - عرض خود می‌بری اما خیلی هم زحمت ما نمی‌داری."
امام جمعه موقت تهران افزود: "بحمد الله این ملت، ملتی آبدیده است و شما هم عرضه این گونه شرارت‌ها را ندارید به دلیل اینکه هشت سال، مدام از این ملت تودهنی خوردید."

* موضع خردمندانه، نشستن بدون پیش شرط پای میز مذاکره با اروپا
وی اضافه کرد: "حالا حرف ما این است، ما به اتحادیه اروپا می‌گوییم از این فرصت مذاکره استفاده و استقبال کنند، قدر بشناسند."
وی تاکید کرد: "اگر خردی در بین غربی‌ها باشد، موضع خردمندانه این است که بیایند باایران مقتدر بدون پیش شرط پای میز مذاکره بنشینند. منطقی حرف بزنند، استدلالی حرف بزنند و استدلالی جواب بشنوند. این راه نتیجه بخش است."
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: "اما مطمئن باشید، اگر بخواهید راه‌های کهنه را انتخاب کنید، آن راه‌ها جواب نخواهد داد."
وی افزود: بحمد الله ملت بزرگ ایران، مسئولان ایران، همه یکدل، یکصدا و همدل یک حرف را دارند که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست."
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل مربوط به فلسطین اشاره کرد و گفت : "مسئله فلسطین، مسئله جهان اسلام است. ما نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم. به کسانی که دنبال این ماجرا هستند می‌گوییم که اسرائیل در بدترین شرایط سیاسی خودش است.این چیزی است که کمیته تحقیق رژیم صهیونیستی به آن اعتراف دارد."
وی تصریح کرد: اسرائیل جنازه سیاسی در حال مرگ است. طرح صلح تان (طرح صلح عربی) سبب می‌شود که این جنازه در حال مرگ نفسی تازه بکشد و خدمتی به اسرائیل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بدانید اگر طوری پیش بروید که اسرائیل را پای میز قرارداد ببرید، خیانت و پیمان شکنی در ذات صهیونیست هاست. چرا که پایبند قراردادی باقی نمی‌مانند.

وی افزود: لذا به نظر می‌رسد، تنها راه حل مشکل فلسطین، همان آرمانی است که ایران اسلامی مطرح کرده است. پنج میلیون آواره فلسطینی به فلسطین برگردند. انتخابات آزاد شکل بگیرد. مردم پای صندوق‌های رای بیایند و هر فلسطینی یک رای (داشته باشد) و سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: اگر طرفدار دمکراسی هستید، این دمکراسی‌ترین حرف ممکن است.

کد خبر 22851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز