گروه شهری: صبح روز شنبه دوم شهریورماه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه سعیدآباد و محور احمدآباد مستوفی با بزرگراه آزادگان به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگراه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: متعاقب اتمام آخرین مراحل عملیات عمرانی شامل اجرای روکش آسفالت، خط کشی مسیر و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه سعیدآباد و محور احمد آباد مستوفی با بزرگراه آزادگان، این دو تقاطع راهگشای ترافیکی رسما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مازیار حسینی با بیان اینکه پیش از این آزادراه تهران- ساوه تنها از طریق 2رمپ ورودی و خروجی به بزرگراه آزادگان متصل می‌شد و امکان دسترسی آن به هر دو باند بزرگراه آزادگان وجود نداشت، یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آزادگان با بزرگراه سعیدآباد که به‌صورت شبدری کامل احداث شده و تأمین مجموعه دسترسی‌ها در تمام جهات ترافیکی آن پیش‌بینی شده است، نه‌تنها ارتباط بزرگراه آزادگان با بزرگراه سعیدآباد و مجموعه معابر منتهی به آن را برقرار می‌کند بلکه کمربندی جنوب پایتخت را به آزادراه تهران- ساوه پیوند می‌دهد.

وی همچنین در تشریح عملکردهای ترافیکی پل تقاطع محور احمدآباد مستوفی گفت: احداث پل جهتی غرب به شمال در محل تقاطع بزرگراه آزادگان با محور احمدآباد مستوفی یکی از خواسته‌های اصلی شهروندان اسلامشهر و چهاردانگه از مدیریت شهری پایتخت به شمار می‌رفت و بهره‌برداری از آن سبب تسهیل دسترسی خودروها از غرب محور احمدآباد مستوفی به سمت پایتخت خواهد شد. به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه سعیدآباد با بزرگراه آزادگان، آزادراه تهران- ساوه از طریق 2پل روگذر از روی عرض بزرگراه آزادگان عبور کرده و به بزرگراه سعید آباد متصل می‌شود.

طول این پل‌ها 108متر و مجموع عرض آنها 50متر است. مسیرهای دسترسی این تقاطع شامل 4رمپ و 4لوپ است. مجموع طول رمپ‌ها 4هزار و 380متر و مجموع طول لوپ‌ها 1900متر است و در مجموع می‌توان گفت برای احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه سعیدآباد با بزرگراه آزادگان، بیش از 6کیلومتر مسیر دسترسی احداث شده است. تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آزادگان با محور احمدآباد مستوفی نیز شامل یک پل جهتی غرب به شمال است که طول عرشه آن از کوله تا کوله 119متر و عرض آن حدود 11متر است. طول رمپ‌های ورودی و خروجی این سازه ترافیکی در قسمت شمالی 250متر و در قسمت جنوبی آن 370متر است.

کد خبر 228086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز