ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی سه شنبه ۲۹ مرداد میزبان تعدادی از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و برخی از کارکنان وزارتخانه برای مراسم تودیع علی نیکزاد و معارفه عباس آخوندی بود.

مسکن مهر

در این مراسم معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به طرح‌های نیمه تمام گسترده در حوزه وزارت راه و شهرسازی، وضعیت وخیم بودجه‌ای کشور را یادآور شد و میزان کسری را طبق اعلام معاونت برنامه‌ریزی دولت قبل، 70هزار میلیارد تومان دانست.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد که میزان کسری بیشتر از این حد نیز خواهد بود، افزود: با این میزان کسری، عملا بودجه‌ای برای اعطا به پروژه‌های راه و شهرسازی نمی‌ماند. از این‌رو وزیر راه باید ابتکارات جدیدی برای تأمین منابع مالی ارائه دهد و در این شرایط سخت به مدیریت بپردازد.»

وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه قصد نداریم هیچ کدام از پروژه‌هایی که در دولت قبل آغاز شده را متوقف کنیم، بر ادامه و تکمیل مسکن مهر تأکید کرد.

آخوندی با اشاره به اینکه از منتقدان مسکن مهر بودم، ادامه داد: در حال حاضر امکان توقف این طرح وجود ندارد؛ چراکه 10میلیون نفر درگیر این پروژه هستند. وی همچنین گفت:

هیچ‌یک از سیاست‌های مسکن مهر تغییر نمی‌کند و همه‌‌چیز در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی ادامه دارد. طبق برآوردهای انجام شده، براساس قیمت سال 91به سرانجام رسیدن تمام پروژه‌های نیمه تمام در بخش راه و مسکن نیاز به 120هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد که رقم قابل توجهی است.

وزیر جدید راه و شهرسازی در مورد آزادراه تهران- شمال هم گفت: این طرح یکی از کارهای مهم من است که در دستور کار قرار دادم و پیگیری‌های لازم را برای افتتاح آن انجام خواهم داد.

کد خبر 227908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز