گروه ادب و هنر: سیدمحمد حسینی دیروز وزارت ارشاد را به علی جنتی تحویل داد و رفت تا به گفته خودش به کارهای دانشگاهی‌اش برسد.

وزیر ارشاد دولت دهم یک چهره دانشگاهی بود که سابقه ریاست دانشگاه پیام نور را در کارنامه داشت و به همین دلیل گزینه وزارت علوم نیز بود ولی درنهایت محمود احمدی‌نژاد تصمیم گرفت او را جایگزین محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت نهم کند که در روزهای آخر از رئیس‌جمهور کارت قرمز گرفته بود. سیدمحمد حسینی 4سال دشوار را در ساختمان میدان بهارستان گذراند. وزیر بی‌حاشیه دولت دهم گرفتار حاشیه‌هایی شد که اغلب معاونانش در به‌وجود آمدن آنها سهم داشتند. حاشیه‌هایی که در رأس آنها باید به تعطیلی خانه سینما اشاره کرد. حالا علی جنتی در جایگاه وزیر ارشاد قرار گرفته تا پاسخگوی انتظارهای اهالی فرهنگ و هنر باشد.

سیدمحمد حسینی، وزیر پیشین ارشاد اتاقش را به علی جنتی، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داد. برای مراسم تودیع و معارفه وزیر ارشاد خبرنگاران دعوت رسمی نشده بودند و براساس پیش‌بینی‌هایشان از اعلام قبلی علی جنتی مبنی بر اینکه شنبه به ساختمان وزارت ارشاد می‌رود به بهارستان رفتند.

به گزارش ایسنا، علی جنتی صبح 26مرداد‌ماه در ابتدای ورودش به ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهارستان درباره نخستین اولویت‌اش برای آغاز به‌کار در این وزارتخانه بیان کرد: اولویت‌ها را باید یک به یک بیان کنیم اما قبل از هر چیز باید با شرایطی که وزارت ارشاد اکنون دارد آشنایی بیشتری پیدا کنم چرا که من در چند سال گذشته کمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دور بوده‌ام.

وی ادامه داد: پس از این آشنای اولیه‌، به‌تدریج با توجه به سیاست‌ها و اولویت‌های دولت تدبیر و امید که طبیعتا کمی با سیاست‌های گذشته متفاوت است، کارها و اقدامات را اعلام می‌کنیم.جنتی خاطرنشان کرد: در آینده به‌تدریج اقدامات، اولویت‌ها و فعالیت‌ها را در بخش‌های فرهنگ و ادب، مسائل هنری‌، سینما‌ و سایر فعالیت‌ها بیان خواهیم کرد. وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ساماندهی وضعیت صدور مجوز کتاب در این وزارتخانه گفت: سعی من این است تا آنجا که می‌شود بتوانیم بعضی از مقررات دست و پاگیری که وجود دارد را به حداقل ممکن برسانیم.وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ممیزی افراد در صدور مجوز کتاب و سایر مسائل هنری با لبخند، گفت: افراد قابل ممیزی نیستند.

جنتی همچنین درباره زمان معرفی معاونانش عنوان کرد: این کار به‌تدریج انجام می‌شود و اکنون نمی‌توان برای آن زمان تعیین کرد. در ادامه سیدمحمد حسینی (وزیر سابق ارشاد) نیز در پاسخ به پرسشی درباره‌ احساسش در هنگام تحویل مسئولیت وزارت به علی جنتی گفت: مسئولیت وزارت ارشاد یک مسئولیت خطیر و سنگین بود و خداوند را شاکر هستیم، توفیق داد که در این 4 سال خدماتی را در این مجموعه ارائه دهیم. حسینی درباره آینده کاری‌اش پس از خروج از وزارت ارشاد اظهار کرد: قطعا کار اصلی من در دانشگاه‌ است و راه اصلی خودم را ادامه می‌دهم. البته بدان معنا نیست که از کارهای فرهنگی و هنری کناره بگیرم.

جنتی: از نظرات و دیدگاه‌های آقای حسینی استفاده می‌کنم

علی جنتی ضمن تقدیر از خدمات دکتر سیدمحمد حسینی در این مجموعه گفت: آقای دکتر حسینی جزو شخصیت‌های فرهیخته کشور هستند. من در 2دهه گذشته با ایشان کار داشتم و نزدیک بوده‌ام. از نزدیک همکاری‌هایی را هم با ایشان داشته‌ام و همچنان از نظرات و دیدگاه‌های آقای حسینی استفاده خواهم کرد. پس از این سخنان علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه شورای مدیران را برگزار کرد. جواد شمقدری، صحاف و محمدعلی منفرد ازجمله مدیرانی بودند که وارد جلسه شورای مدیران شدند.

کد خبر 227424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز