سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

نشست صمیمانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور ۲۰۰سینماگر از طیف‌های مختلف در تالار وحدت برگزار می‌شود.


به گزارش فارس، برای نشست صمیمانه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و هنر 200سینماگر از سوی سازمان سینمایی دعوت می‌شوند. در میان مدعوین برای نشست صمیمانه با حضور وزیر از طیف‌های مختلف ازجمله تهیه‌کنندگان، فیلمبرداران، کارگردانان، نویسندگان، بازیگران و... حضور خواهند داشت. این مراسم از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه 31مردادماه 92ساعت17:30در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم 7هنرمند به نمایندگی از رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری، انتظارات، دغدغه‌ها و خواست‌های خود را در حوزه‌های مربوطه بیان می‌کنند.

اظهارات علی جنتی درباره روند بازگشایی خانه سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین اولویت حوزه فرهنگ که من امروز بیشتر به‌دنبال آن هستم، این است که بتوانیم شورای فرهنگ عمومی را فعال‌تر کنیم. به گزارش ایسنا، علی جنتی در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور، باید کارهای بیشتری کنیم، زیرا در شرایطی هستیم که آسیب‌های فرهنگی فوق‌العاده است و ماهواره‌ها و مسائل دیگر روی فرهنگ عمومی کشور تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه «باید به سمتی برویم که فرهنگ را ارتقا دهیم و روی الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، کار کنیم»، افزود: این کار یکی از اولویت‌های اساسی ماست. جنتی خاطرنشان کرد: بحث دوم ما، عدالت فرهنگی است که باید بتوانیم فرصت‌های برابری برای همه اهل فرهنگ و هنر و برای مردم فراهم کنیم که از امکانات فرهنگی در نقاط مختلف کشور اعم از نقاط مرزی و دورافتاده به‌طور برابر استفاده کنند.

وزیر ارشاد یکشنبه 27مرداد همچنین در مورد موضوع خانه سینما گفت: خانه سینما قرارگاه و جایگاهی است برای همه سینماگران که مسائل صنفی را آنجا مطرح می‌کنند، پس باید به سمتی برویم که با رعایت مسائل قانونی که من روی آن تأکید دارم، خانه سینما را بازگشایی کنیم تا این مرکز بتواند در اختیار سینماگران قرار گیرد و مورد استفاده‌شان باشد و با توجه به اینکه امروز مجموعه‌ای از اختلافات وجود دارد، باید با محور قراردادن قانون، این اختلافات حل شود.

توحیدی: بر بازگشایی خانه سینما براساس قانون تأکید داریم

رئیس و سخنگوی هیأت مدیره خانه سینما گفت: بر بازگشایی خانه سینما براساس موازین قانونی تأکید داریم. فرهاد توحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در پی سخنان وزیر ارشاد درباره بازگشایی خانه سینما اظهار کرد: ما از ابتدای مشکلی که معاونت سینمایی دولت دهم برای خانه سینما ایجاد کرد، در تمام موضعگیری‌هایمان بر تمسک به قانون تأکید کرده‌ایم و هیچ‌زمانی پا را از دایره قانون فراتر نگذاشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در آخرین روز‌های کاری دولت دهم تلاش می‌کردیم که خانه سینما با توسل به قانون بازگشایی شود، همچنان بر آن مواضع هستیم. رئیس و سخنگوی هیأت‌مدیره خانه سینما در پایان این گفت‌وگو مجددا تأکید کرد: طبیعتا برای آنکه خانه سینما در دوره‌های‌آتی با مشکل پیش‌ آمده در دی‌ماه 90مواجه نشود، به‌دنبال این هستیم که این نهاد صنفی براساس موازین قانونی بازگشایی شود.

پیش از این علی جنتی، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خانه سینما گفته بود: ما باید به سمتی برویم که با رعایت مسائل قانونی که من روی آن تأکید دارم، خانه سینما را بازگشایی کنیم.

کد خبر 227789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز