گروه ادب و هنر: علی جنتی وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز پنجشنبه موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی شد امروز به محل کار تازه‌اش می‌رود.

وزیر ارشاد - علی جنتی


علی جنتی
لحظاتی پس از اینکه رأی اعتماد نمایندگان مجلس را گرفت اعلام کرد که از روز شنبه در محل وزارت ارشاد حاضر خواهد شد. یازدهمین وزیر ارشاد جمهوری اسلامی در حالی بر صندلی وزارت می‌نشیند که فرهنگ و هنر در 8 سال اخیر دچار مشکلات عدیده‌ای شده است. شکاف میان اهالی هنر و مدیران ارشاد یکی از مهم‌ترین مشکلات این عرصه است. شاید به همین دلیل بود که علی جنتی در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد: نیاز است با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌وگوهای بیشتری داشته باشیم و قول می‌دهم این روند گفت‌وگوها از اولین روزهای فعالیتم آغاز شود و تا حصول شرایط مطلوب ادامه داشته باشد. وزیر ارشاد پیش از این تاکید کرده بود که در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس، تلاش خواهد کرد در اولین فرصت، مشکلات موجود را درباره فعالیت خانه سینما بررسی و شرایط قانونی را برای بازگشایی آن فراهم کند. یکی از مهم‌ترین وظایف علی جنتی تداوم بخشیدن به فضای شور و امیدی است که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم میان اهالی هنر ایجاد شده است. هنرمندانی که اغلب، خاطرات خوشی از 8 سال گذشته ندارند انتظارشان تغییر شرایط و بهبود وضعیت فرهنگ و هنر است.

توضیحات وزیر ارشاد درباره معاونانش

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم پیرامون انتخاب معاونان این وزارتخانه توضیحاتی داد. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه چه زمانی معاونان خود در بخش‌های مختلف وزارت ارشاد را معرفی خواهید کرد، گفت: روز شنبه به ساختمان وزارت ارشاد در بهارستان می‌روم. ابتدا باید وضعیت را بررسی کنم، برخی مدیران که شایستگی داشته باشند ابقا می‌شوند و اگر نیاز به تغییر بود، مدیران جایگزین معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه از معاونت‌های فرهنگی و هنری گزینه خاصی را برای جابه‌جایی مدنظر دارید، گفت: فعلاً در این راستا و پیرامون هیچ معاونی تا این ساعت صحبت نشده و به فردی فکر نکرده‌ام؛ چرا که فکرمان معطوف به رأی اعتماد بود. وی در پایان اعلام کرد: شنبه وارد ساختمان وزارت ارشاد در میدان بهارستان خواهم شد تا کار را آغاز کنم. گفتنی است علی جنتی وزیر پیشنهادی روحانی برای سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کسب 234رأی موافق، 36رأی مخالف و 12رأی ممتنع به‌مدت 4سال با رأی اعتماد مجلس به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم معرفی شد.

کد خبر 227262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز